De aftrap van de wedstrijd én het seizoen

Espel JO13-1JM

Nagele JO13-1JM

29 augustus 2020 10:00

Onbekend

De jongens waren er klaar voor. Ze verzamelden zich dicht bij de weg om zo snel mogelijk naar Espel te gaan. Eindelijk weer voetballen. Komend seizoen hebben de leiders Laurens Bloo en Sebastian van Breugel de beschikking over 15 spelers. Alle 15 zullen nodig zijn. Het team bestaat uit: Menno, Koen, Axl, Rick, Jasper, Tijn, Bryan, Milan, Tristan, Delano, Cas, Job, Bart Jan, Jurre en Sebas. Verder krijgen de jongens training op zowel de dinsdag als de donderdag van niemand minder dan Sander Koene. Met begeleiding van 3 spelers met ervaring van het eerste elftal hopen we voor zowel plezier als voor de winst gaan.

Na de eerste kennismaking ondervonden we een plezierige groep. Hier en daar een dolletje, maar zo werd er ook netjes gewacht in de kleedkamer tot de laatste klaar was met omkleden. Vandaag stond de eerste bekerwedstrijd op het programma. De eerste helft was natuurlijk aftasten, Nagele tikte de bal goed rond in de ploeg maar wist nog geen reuze kansen te creëren. Espel daarentegen zocht meer de counters op. Het was keeper Menno die in de weg stond of verdediger Koen die de tegenaanval al snel in de kiem had gesmoord. Buitenspel was voor de meeste jongens nieuw en werd uitgelicht, maar de terugspeelbal niet in de handen pakken was ook nieuw. Menno wist dat nog niet, waardoor een indirecte vrije trap tot stand kwam. Zijn redding was van grote klasse. Van korte afstand kreeg Espel de bal niet langs onze keeper. Kort voor rust kwam dan toch de beloning voor Nagele in de 28e minuut. Na een pass van Milan kon Tijn schieten en na goed doorzetten frommelde hij de bal in het doel: 0-1.

Na de rust, met lekkere koude ranja, bezorgde Nagele Espel een zogenoemde koude douche, want binnen 2 minuten werd de stand opgekrikt naar: 0-3. Jurre had het op zijn heupen. In de 31e minuut tikte hij de bal langs de keeper, een minuut later schoot hij van buiten de zestien raak. Het leek wel of de mannen al wekenlang bezig waren. Zowel achterin als voorin speelde Nagele uitstekend. Toch kwam ook Espel op het scorebord na een prima aanval in de 42e minuut: 1-3. In de 48e minuut was het Tristan die goed doorzette en met hulp van de keeper raak schoot: 1-4. Het verzet was nu gebroken en Nagele heerste de laatste minuten op het veld. Als kers op de taart schoot ook Job van afstand de bal in de laatste minuut binnen: 1-5.

Een goed begin, later zal blijken of Espel een mindere tegenstander is of een van de betere in de competitie. Volgende week komt Steenwijkerwold O13-2 op bezoek, laten we hopen dat de jongens het weer op de heupen krijgen en het publiek vermaakt met leuk samenspel.