Oefenwinst Nagele op de Veluwe

Prins Bernhard 1

21 augustus 2021 14:30

Onbekend

Na de 4-3 nederlaag van vorige week thuis tegen Flevo Boys 3 speelde Nagele vandaag haar 2e oefenwedstrijd. Er werd gespeeld op de Veluwe in Uddel tegen het in de 4e klasse Oost uitkomende Prins Bernhard. Trainer Peter Wiesenekker kon vandaag beschikken over 17 spelers. Ten opzichte van de vorige week was de selectie aardig gewijzigd. Vier spelers speelden vandaag hun eerste wedstrijd, vijf spelers die vorige week speelden ontbraken nu.

Op een mooie grasmat speelde Nagele een redelijke oefenwedstrijd met 2 heel verschillende helften.
Voor de toeschouwers was de 2e helft het meest vermakelijk, daarin vielen ook de meeste goals.
Vanaf de aftrap probeerde Nagele vanuit haar verdediging rustig op te bouwen. Dat ging heel redelijk al had het tempo soms wel wat hoger mogen zijn. Het eerste deel van de 1e helft had Nagele het meeste balbezit, maar de eerste echt grote kans was voor Prins Bernhard in de 9e minuut.  Een doelpunt leverde dat nog niet op. Nagele trok zelf ook veelvuldig ten aanval , maar echt grote kansen kwamen er nog niet.

In de 27e minuut was Prins Bernhard dicht bij de openingstreffer, maar de lat bracht voor Nagele redding. Na een aanval over meerdere schijven was Luc de Buck het eindstation, maar dit leverde geen doelpunt op. Even later was dezelfde Luc de Buck weer dicht bij een treffer. Na een overtreding net buiten de 16 op Leon Rienks kreeg Nagele een vrije trap. Op aangeven van Jens Riks kopt Luc de Buck net over.  In de 45e minuut kwam Nagele op voorsprong. Weer net buiten de 16 kreeg Nagele een vrije trap. Nu was het Remon Kappers die achter de bal ging staan. Hij schoot de bal hard en laag in de korte hoek binnen: 0-1. Dit werd tevens de ruststand.

Na rust voerde Peter Wiesenekker een grote aantal wissels door. Er kwamen 6 nieuwe spelers het veld in. Op papier leek Nagele er sterker op te worden, maar dat zag je in het eerste deel van de 2e helft nog niet terug. Prins Bernhard draaide binnen 5 minuten de 0-1 achterstand om in een 2-1 voorsprong. De gelijkmaker was een eigen doelpunt van Nagele. Remon Kappers wilde een voorzet van de rechterkant met een sliding tot corner verwerken, maar dat pakte niet helemaal goed uit met als resultaat een eigen doelpunt: 1-1. Even later werd het 2-1 voor Prins Bernhard. Een van de middenvelders van Prins Bernhard werd vanaf ruim 20 meter geen strobreed in de weg gelegd. Hij kon  hard en onhoudbaar langs Redmer Miedema binnen schieten.

Nagele ging daarna op zoek naar de gelijkmaker. In de 54eminuut kreeg Okke de Jonge een grote kans op aangeven van Thomas Koene, maar zijn schot ging net naast. Een paar minuten later was Nagele weer dicht bij de gelijkmaker toen een schot van Thomas Koene op de lat eindigde. Hoewel het achterin bij Nagele niet altijd even soepel liep en Prins Bernhard zo nu gevaarlijk dicht voor keeper Redmer Miedema van Nagele opdook, bleven doelpunten voor Prins Bernhard uit.

Halverwege de 2e helft kwam Nagele langszij. Na weer een goede actie van Thomas Koene kwam de bal via Jeroen van der Vijgh bij Leon Rienks terecht die via een verdediger van Prins Bernhard binnen schoot: 2-2.Met nog een kwartier te spelen kwam Nagele zelfs op voorsprong. Dit doelpunt kwam voor 100% op naam van Sebastian van Breugel. Hij won aan de rechterkant drie duels op rij waarna hij vanaf de rechterkant richting het doel kon opstomen en met een bekeken schot de keeper van Prins Bernhard het nakijken gaf door hem in de verste hoek te passeren: 2-3.
Prins Bernhard drong daarna aan, maar Nagele wist vooralsnog de gelijkmaker te vorkomen. In de 87e minuut was Prins Bernhard heel dichtbij, maar de bal ging net naast. In de 89e minuut was het wel raak. Uit een corner kon een van de aanvallers van Prins Bernhard geheel ongedekt de bal binnen koppen: 3-3. Een ieder die dacht dat dit de eindstand was, kwam bedrogen uit want Nagele zou uiteindelijk toch nog met 3-4 winnen. Thijs Engelchor tekende voor deze goal van Nagele na goed voorbereidend werk van Thomas Koene.

Nagele heeft haar 2e doelpuntrijke wedstrijd er op zitten. Trainer  Peter Wiesenekker krijgt steeds beter zicht op de kwaliteit van de spelers van zijn. Hij heeft nog een paar weken de tijd om tot zijn sterkste elftal te komen. Komende dinsdag kan hij daar weer verder aan werken als Nagele thuis speelt tegen het in de reserve 1e klas uitkomende WVF 2 uit Westenholte. Deze wedstrijd begint om 19:30 uur.