Nagele langs NOK in eerste bekerwedstrijd

NOK 1

Assist: Jens Riks
Douwe van Netten
Assist: Thomas Koene
Remco van der Goot

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 39

4 september 2021 13:30

P. Maas

Sportpark v.v. Nagele
Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

Nagele speelde eindelijk haar eerste officiele wedstrijd. Op eigen veld werd er voor de beker gespeeld tegen het een klasse hoger spelende NOK. Van klasse verschil was absoluut geen sprake. Sterker nog, het was Nagele dat van de eerste tot de laatste minuut de sterkere ploeg was. Wellicht was het feit dat NOK nog een aantal basisspelers miste daar de oorzaak van.

Nagele had zich voorgenomen om vanaf de aftrap vol gas te geven en dat pakte uitstekend uit want al na een paar minuten kwam Nagele op voorsprong. Jeroen van der Vijgh mocht een door Jens Riks genomen corner bij de 2e paal vrij inkoppen: 1-0. Na deze eerste goal bleef Nagele vol gas geven en kreeg legio kansen. We gaan ze hier allemaal niet noemen, maar het had halverwege de eerste helft eigenlijk al wel 4-0 of 5-0 kunnen en moeten zijn. Ballen gingen net naast of paal of lat voorkwamen dat Nagele haar voorsprong kon uitbreiden. Toch kwam Nagele na een half uur spelen wel op een 2-0 voorsprong. NOK kreeg in de buurt van de middellijn een vrije trap. Thijs Engelchor kreeg tot zijn verbazing de bal zo maar in zijn voet gespeeld. Hij bedacht zich geen moment en gaf diep op Okke de Jonge die eenvoudig de 2-0 op het scorebord wist te zetten. NOK kreeg aan de andere kant nauwelijks een kans en keeper Redmer Miedema van Nagele kreeg dan ook weinig te doen. Toch moest hij voor rust een keer capituleren. Een foutje in de verdediging leverde NOK een vrije scoringskans op. Redmer was op slag kansloos.Deze goal leverde uiteindelijk een 2-1 ruststand op.

Nagele dat zeker in het eerste half uur van de eerste helft al heel veel energie verspild had en het laatste kwartier voor rust noodgedwongen wat gas terugnam, startte na rust toch meteen weer heel aanvallend en net als in het eerste deel van de eerste helft leverde dit weer veel kansen op, maar in de afwerking schortte het er bij Nagele vandaag nog aan.

Trainer Pieter Wiesenekker van Nagele verkeerde vandaag in een hele luxe positie want hij kon na een klein kwartier in de 2e helft zo maar 4 spelers wisselen zonder dat Nagele daar zwakker van werd. De wissels pakten erg goed uit want na zijn allereerste balcontact passeerde Thomas Koene op heel eenvoudige wijze zijn directe tegenstander en gaf de bal laag voor op neef Sander Koene die met zijn eerste balcontact meteen voor een 3-1 stand kon zorgen.

Naarmate de eerste helft vorderde bleek dat een paar spelers van Nagele de batterij toch een beetje leeg hadden. Ook niet gek na een lange voetballoze periode en na een voorbereiding waarin geen enkele speler in een wedstrijd meer dan 60 minuten had gemaakt. Het spel werd daardoor ook iets slordiger en NOK kwam daardoor ook meer aan aanvallen toe. In de 82e minuut kwam NOK zelfs tot 3-2 terug toen keeper Redmer Miedema een afstandsschot niet helemaal goed beoordeelde. Het slotakkoord was voor Nagele. Thomas Koene kon alleen op het doel van NOK afgaan en liet de keeper kansloos. Eindstand 4-2.

Nagele speelde vandaag bij vlagen uitstekend voetbal en als Nagele wat trefzekerder was geweest had de uitslag veel hoger kunnen zijn. Maar misschien heeft Nagele de treffers wel voor volgende week bewaard. Dan wacht een zware uitwedstrijd tegen 3e klasser CVVO uit Lemmer en dan zal Nagele ongetwijfeld minder kansen krijgen.