Nagele wervelt in eerste helft langs CVVO

CVVO 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 39

11 september 2021 14:30

Anoniem

Sportpark De Rien
Straatweg 52
8531PZ
LEMMER

Nagele speelde vandaag voor de beker tegen 3e klasser CVVO uit Lemmer. Nagele reisde na de bekerwinst van vorige week op eigen veld tegen 4e klasser NOK met het nodige zelfvertrouwen naar Lemmer af.

Voor keeper Redmer Miedema van Nagele was het vandaag een heel belangrijke dag want bij tegenstander CVVO spelen zijn twee oudere broers. Een goed resultaat was voor de benjamin van de familie dan ook erg belangrijk want wat is er op zo´n dag mooier dan te winnen van je twee klassen hoger spelende broers. Daar zou hij, in ieder geval in familieverband, jaren op kunnen teren. Het zou voor Redmer een hele mooie dag worden.

Bij het ontbreken van haar spitsen, zowel Thijs Engelchor als Sander Koene waren afwezig, speelde Jeroen van der Vijgh vandaag in de punt van de aanval. Dat bleek achteraf een gouden greep want Jeroen was in de spits nadrukkelijk aanwezig en verzette bergen werk. Hier konden de andere aanvallers van Nagele van profiteren.

De eerste paar minuten van de wedstrijd waren voor CVVO. Het zou tot de 5e minuut duren voordat Nagele aan haar eerst echte goede aanval toekwam, het was meteen raak. Okke de Jonge legde goed af op Thomas Koene die de 0-1 stand op het scorebord wist te zetten. Met Thomas Koene noemen we ook meteen de man die in de eerste helft de belangrijkste speler aan de zijde van Nagele was. Zijn directe tegenstander had een wel heel moeilijke middag en kon Thomas absoluut niet de baas. Hij zou voor rust nog twee keer weten te scoren.

Maar voordat de 0-2 op het scorebord stond had Nagele al eerder kunnen en moeten scoren. Tot twee keer toe voorkwam de keeper van CVVO dat Jens Riks de 0-2 kon scoren terwijl Pim Withaar een hard schot net naast zag gaan. Aan de basis van de 0-2 van Nagele stond keeper Redmer Miedema. Zijn uittrap ging over de verdediging van CVVO heen. Okke de Jonge reageerde attent en kon zomaar op de keeper van CVVO af gaan. Deze was op slag kansloos: 0-2.

Het 3e doelpunt van Nagele was misschien wel het mooiste doelpunt van de dag. Over de rechterkant waren een 5-tal spelers betrokken bij een prachtige aanval waarna Okke de Jonge Thoms Koene vrij voor de keeper wist te zetten: 0-3. De 0-4 kwam weer van de voet van Thomas Koene. Nu werd hij goed de diepte ingestuurd door Laurens Bloo en weer liet hij de keeper van CVVO kansloos, ditmaal met een stiftje.

Deed CVVO dan niets terug de eerste helft? Eigenlijk niet veel, daarvoor stond Nagele in verdedigend opzicht te goed. Vlak voor rust kreeg CVVO haar beste kans. Net buiten de 16 meter kreeg het een vrije trap die goed ingeschoten werd. Redmer Miedema had alle moeite om deze goed genomen vrije trap onschadelijk te maken. Nagele ging na een meer dan uitstekende eerste helft met 0-4 de kleedkamer in. Het enige minpunt waren de door de scheidsrechter wel heel erg gemakkelijk gegeven gele kaarten. In totaal zou Nagele deze middag drie gele kaarten krijgen waarvan je bij zeker twee van deze kaarten minimaal een vraagteken kon zetten, erg gemakkelijk gegeven kaarten.

Na rust een ander spelbeeld. Nagele paste uit voorzorg (kleine pijntjes) een paar wissels toe waardoor er wat omzettingen in het elftal plaatsvonden. Dat was in de beginfase van de 2e helft dan ook zeker zichtbaar. CVVO was zeker het eerste kwartier van de 2e helft de gevaarlijkere ploeg. In de 46e minuut kreeg CVVO een uitstekende schietkans en een paar minuten later nog een, maar deze schoten leverden geen doelpunten op. In de 53e minuut weer een aanval van CVVO. De thuisploeg liep zonder dat haar een strobreed in de weg werd gelegd eenvoudig door de defensie van Nagele heen. Van dichtbij was Redmer kansloos: 4-1.

Het was voor Nagele zaak om in deze fase bij de les te blijven want als CVVO nog een keer vlot zou scoren zou het nog zo maar een moeilijke 2e helft kunnen worden. Gelukkig kwam Nagele de daaropvolgende fase in de 2e helft zonder verdere kleerscheuren door en vanaf ongeveer de 70e minuut was het vanaf de kant goed te zien dat de wedstrijd toen eigenlijk wel gespeeld was. Er zouden nog twee doelpunten vallen. In de 77e minuut kopte Jeroen van der Vijgh een bal goed door op de halverwege de 2e helft ingevallen Luc de Buck. Luc mocht alleen op de keeper afgaan en speelde de bal door de benen van de keeper van CVVO in het verlaten doel: 1-5.

Het laatste wapenfeit in deze wedstrijd kwam op naam van CVVO door haar 2e treffer van deze middag te maken. De eindstand werd daarmee bepaald op 2-5. Nagele behaalde daarmee haar 2e bekeroverwinning waardoor het volgende week uit bij Woudsend aan een gelijkspel genoeg heeft om door te gaan in de beker.

Samengevat een geweldige middag voor Nagele, zeker voor keeper Redmer Miedema en natuurlijk ook voor trainer Peter Wiesenekker. Zo’n overduidelijke overwinning moet alles wat Nagele is toch heel veel vertrouwen geven richting de start van de competitie. CVVO zal zich de komende week moeten herpakken.

Opstelling Nagele: Redmer Miedema; Emiel Krops, Rick Bloo, Koen Westervoorde (55. Wessel Claassen), Laurens Bloo; Dennis Koene, Pim Withaar (45. Stijn Andela), Jens Riks; Okke de Jonge (45. Leon Rienks), Jeroen van der Vijgh, Thomas Koene (65. Luc de Buck).