Nagele JO8 een belevenis rijker

Havendijk 17
8374ES
KUINRE

Zaterdag 4 september was het zover: JO8 van VV Nagele mocht haar eerste wedstrijd spelen. Bij velen begon het vrijdagavond al te kriebelen bij het slapen gaan en menigeen was na de vroege wekker van 07:00 uur op zaterdagmorgen direct klaar wakker en vol energie: vandaag gaan we voetballen!

Even een voorstelronde:
Feije, ervaren speler, met een radslag in het veld altijd vrolijk aanwezig;
Lars, ervaren speler, altijd in voor een stevig schouderduw;
Stijn & Tycho, trainingsbeesten van vorig seizoen, nu klaar voor het echte werk;
Jens, nieuw, enthousiast en leergierig;
Arne, nieuw, ook leergierig en enthousiast;
Loek, nieuw, enthousiast en altijd vrolijk;
Sep, nieuw, net zo enthousiast en vrolijk.

Een mooie groep van 8 strijders bij elkaar. Uit bij Kuinre dus de eerste wedstrijd. Net als Nagele voor het eerst als team bij elkaar en dus ook hun eerste wedstrijd. Vol spanning wordt de boks/highfive ronde gedaan: ze durven elkaar bijna niet in de ogen aan te kijken. Dan het eerste fluitsignaal en iedereen is los! Waar er de eerste minuten sprake is van het welbekende kluitjesvoetbal wordt toch een groot deel van het veld gebruikt. Of dat dit nu komt door de overspeelkwaliteiten of dat de helft van de spelers het toch wel erg druk en dicht op elkaar vond voetballen maakt niet uit, het komt het spel ten goede!

Na de eerste time out in de eerste helft krijgen de jongens van de VV enkele kansen bij het doel van Kuinre. Uiteindelijk treft Feije twee keer het doel! Ook Arne verschalkt met een droog schot de keeper en de ruststand is 0-3.

In de kleedkamer onder het genot van een limonade krijgen de jongens wat praatjes. Scherpte wordt gevraagd door de leider en met een goed gevoel gaat iedereen weer richting het veld. Ook Kuinre heeft een goede bespreking in de rust gehad en ze komen sterk uit de startblokken. Het duurt dan ook niet lang voor de 1-3 valt. Goed gespeeld van Kuinre. Dit schudt onze jongens wel wakker: de activiteiten richting het doel van Kuinre volgen elkaar op maar stuiten op de goede verdediging en de keeper welke duidelijk niet bang voor de bal was.

Wanneer de scheids dan fluit gaan de handen juichend omhoog! Eerste wedstrijd gewonnen! Op naar huis met de punten in de tas.