Superieur Nagele trakteert NKVV op grote nederlaag

Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

Afgelopen zaterdag was geen gewone zaterdag voor V.V. Nagele maar een “Super Saturday”. Aan het eind van elk seizoen kent V.V. Nagele zo’n “Super Saturday”. Na afloop van de wedstrijd van het eerste elftal is er op het terras dan live muziek, meestal met de Amsterdamse zanger Peter Ruzette, bier van de tap en kippenpootjes, heel veel kippenpootjes, van Mats. Op zo’n dag zijn er een paar dingen heel belangrijk, mooi weer, veel publiek en een goede wedstrijd van het eerste elftal. Alles klopte afgelopen zaterdag, er was veel publiek, het was mooi weer en Nagele 1 speelde haar beste competitiewedstrijd in dit kalenderjaar.

De omstandigheden waren dan ook ideaal. Door de regen was het veld wat zachter, het gras was mooi kort, de lijnen stonden er weer strak op en Nagele trof in NKVV uit Dalerpeel een tegenstander die Nagele eigenlijk de hele wedstrijd nauwelijks een strobreed in de weg legde. Waar Nagele vorige week de bal niet of nauwelijks rond wist te spelen, ging dat vandaag bijna van zelf. De bal ging van voet naar voet, van voor naar achter en van links naar rechts zonder dat NKVV er eigenlijk aan te pas kwam.

Nagele kreeg deze middag legio kansen om een monsterscore op het bord te zetten. NKVV mocht met de uiteindelijke 7-1 nederlaag nog niet eens klagen. Het hadden zomaar dubbele cijfers kunnen zijn. De eerste kans deze middag was voor Luc de Buck die een voorzet vanaf links op de buitenkant van de paal kopte. Na ruim een kwartier spelen kwam Nagele op een 1-0 voorsprong. Op aangeven van Pim Withaar tekende Jens Riks voor deze treffer. Niet veel later werd het 2-0. Jens Riks speelde de meegekomen linkervleugelverdediger Remon Kappers aan die de bal meteen voorgaf. Luc de Buck wist de bal binnen de 16 meter te controleren, speelde zich vrij en schot beheerst binnen, 2-0.
In de 30e minuut kopte Sander Koene een corner van Leon Rienks binnen: 3-0. Nog voor rust zou het 4-0 worden. Dit was meteen het mooiste doelpunt van de dag. Vanaf de rechterkant gaf rechtervleugelverdediger Wessel Claassen de bal voor waarna Jeroen van der Vijgh de bal meteen vanuit de lucht fraai binnenschoot. Met deze 4-0 stand werd de kleedkamer opgezocht.

Na rust was het spel van Nagele iets minder verzorgd dan voor rust maar kansen en doelpunten kwamen er toch voldoende. Jens Riks scoorde de 5e treffer voor Nagele. Hierbij had hij wel het geluk dat de keeper van NKVV zijn hoge bal door de handen liet glippen. In de 75e minuut zou het 6-0 worden. Verdediger Stijn Andela trok mee ten aanval en werd binnen de 16 onreglementair ten val gebracht: penalty. Een kolfje naar de hand van Jeroen van der Vijgh die vanaf de strafschopstip geen fout maakte. Het laatste doelpunt van Nagele werd gemaakt door Sander Koene na uitstekend voorbereidend werk van zijn neef, Thomas Koene. Dit nadat NKVV even daarvoor wat terug had gedaan in de persoon van Bryan Mol die een voorzet vanaf de linkerkant bij de 2e paal zo maar binnen mocht koppen. Toen scheidsrechter Pieter Maas affloot, hij had wel een heel eenvoudige middag, hij hoefde nauwelijks te fluiten, stond er een 7-1 eindstand op het scorebord.

Op het moment dat de scheidsrechter deze wedstrijd affloot leek het er zelfs even op dat het niet een “Super Saturday” zou worden, maar misschien zelfs wel een “Super Super Saturday” want buur Ens stond met nog een half uur te spelen tegen koploper MSC zelfs op een 1-0 voorsprong. Het zou toch een geweldige opsteker voor Nagele zijn geweest als Ens deze 1-0 of anders een gelijkspel over de streep zou weten te trekken. Maar helaas voor Nagele lukte dit Ens niet. MSC stelde in het laatste half uur alsnog orde op zaken en de 1-0 achterstand werd vlotjes omgezet in een 1-5 overwinning voor MSC. Als MSC volgende week haar laatste wedstrijd, thuis tegen SVBS, in winst weet om te zetten zijn ze officieus kampioen. Nagele kan dan in de eindstand hooguit nog in punten langszij komen als het de laatste wedstrijd thuis tegen MSC in winst weet om te zetten, maar op doelsaldo is MSC niet meer te achterhalen. Uiteraard moet Nagele dan volgende week eerst nog wel winnen bij Steenwijkerboys.

De opstelling deze middag: Redmer Miedema, Laurens Bloo, Remon Kappers, Koen Westervoorde (46. Emiel Krops) , Wessel Claassen (46. Stijn Andela), Pim Withaar (46. Dennis Koene), Leon Rienks, Jeroen van der Vijgh, Sander Koene, Jens Riks en Luc de Buck (60.Thomas Koene).