Nagele stuurt VVAK met grote cijfers huiswaarts

VVAK 1

5e klasse G

6 november 2021 14:30

J. Schoemaker

Sportpark v.v. Nagele
Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

De ene zaterdag is de andere niet. Verloor Nagele vorige week redelijk kansloos in Meppel van MSC (4-0), vandaag was het één en al hosanna bij Nagele. Nagele legde tegenstander VVAK uit Altenveer-Kerkenveld met maar liefst 8-0 over de knie.

Nu moet wel gezegd worden dat tegenstander VVAK het Nagele vandaag niet al te moeilijk maakte. Al in de 3e minuut had Nagele op een 1-0 voorsprong kunnen komen toen Ad Withaar Okke de Jonge vrij voor de keeper wist te zetten, maar een doelpunt leverde deze kans niet op. In minuut 7 was het wel raak. De keeper van VVAK verspeelde de bal kinderlijk eenvoudig aan de voor de eerste keer weer in de basis begonnen Ad Withaar die vrij eenvoudig voor de 1-0 kon zorgen. Een kleine 10 minuten later werd het 2-0. Weer was het Ad Withaar die scoorde. Okke de Jonge kreeg de bal zo maar van zijn tegenstander in de voet gespeeld. Hij gaf voor op Thomas Koene die de bal tegen de keeper aan schoot. De rebound was voor Ad Withaar: 2-0.

Nagele had nog voor rust haar voorsprong verder uit kunnen breiden, maar zowel Thomas Koene als Jens Riks vonden de keeper van VVAK op hun weg. Nagele, dat in verdedigend opzicht een wel heel makkelijke middag had, moest in de 38e minuut toch nog bijna een tegentreffer incasseren. Maar gelukkig kopte de spits van VVAK in vrije positie de bal op de paal. Ruststand 2-0. Zo op het oog geen vuiltje aan de lucht.

Na rust besliste Nagele de wedstrijd al in een vroeg stadium want in de 46e minuut was het weer Ad Withaar die voor Nagele wist te scoren. Binnen de 16 speelde hij zich fraai vrij en liet de keeper van VVAK met een knap schot kansloos: 3-0. Na 55 minuten spelen ging Ad Withaar met een heel tevreden gevoel naar de kant want zijn eerste basisplek leverde hem en Nagele meteen 3 doelpunten op.

Maar denk nou niet dat de wedstrijd daarna plichtmatig uitgespeeld werd. Nee, Nagele ging door en wist na de 3-0 stand nog maar liefst 5 keer te scoren. In de 56e minuut mag Jeroen van der Vijgh een goede corner van Dennis Koene bij de 2e paal zo maar binnen koppen: 4-0. Even later, weer uit een corner, wordt het 5-0. Jens Riks ziet deze in één keer in het doel verdwijnen.

Een kleine 10 minuten later is het al weer raak. De ingevallen Luc de Buck speelt de bal op de eveneens net ingevallen Sander Koene die voor 6-0 zorgt. Even later zorgt Thomas Koene voor de 7-0 op aangeven van Sander Koene. Laatstgenoemde tekent voor de 8e treffer van Nagele. Weer staat Luc de Buck aan de basis. Een fraaie voorzet van de rechterkant wordt door Sander in de verre hoek binnen gekopt: 8-0. Dit zou ook de eindstand worden.

Al met al een wedstrijd waarin Nagele van begin tot eind de wedstrijd dicteerde. VVAK kon geen moment imponeren. Na afloop in de bestuurskamer zat er een zeer tevreden trainer van Nagele en een ietwat teleurgestelde trainer van VVAK.

Deze 8-0 is na de forse nederlaag van vorige week een mooie opsteker voor Nagele dat door dit resultaat bovenin mee blijft draaien. Nagele staat met Steenwijkerboys en Alcides op een gedeelde 2e plaats met evenveel punten als koploper Steenwijk. Wel heeft Nagele, net als Steenwijkerboys en Alcides, een wedstrijd meer gespeeld.

Komende woensdagavond, 10 november, speelt Nagele voor de beker tegen hoofdklasser Hoogeveen. Deze wedstrijd wordt gespeeld in Creil en begint om 19:30 uur. Qua resultaat zijn de verwachtingen bij Nagele vooraf niet al te hoog gespannen, maar je zou maar een keer een hele goeie dag hebben.

Volgende week zaterdag de 13e is Nagele vrij. De week daaropvolgend, zaterdag 20 november, speelt Nagele in Steenwijk tegen koploper Steenwijk. De wedstrijd van vandaag zal Nagele ongetwijfeld het vertrouwen hebben gegeven om met een goed resultaat uit Steenwijk terug te keren. Een gelijkspel zal als een goed resultaat worden gezien, een overwinning zou helemaal mooi zijn.

Opstelling Nagele: Redmer Miedema, Emiel Krops (65. Remon Kappers), Stijn Andela, Leon Rienks, Koen Westervoorde, Jeroen van der Vijgh, Dennis Koene (70. Branco van Mourik), Jens Riks (70. Luc de Buck), Ad Withaar (55. Sander Koene), Thomas Koene en Okke de Jonge.