Nagele tegen Blokzijl bij 9-0 gestaakt

8308AA
NAGELE
tel. 0527-652694

Nagele speelde vandaag thuis tegen hekkensluiter Blokzijl. De wedstrijd zou uiteindelijk de 90 minuten niet halen omdat de keeper van Blokzijl in de 66e minuut onwel werd. Dit had een dusdanige impact op een ieder, dat besloten werd om de wedstrijd te staken. Na komst van een ambulance lijkt het gelukkig weer oke met de keeper, maar schrikken was het wel. Het resterende deel van de wedstrijd zal waarschijnlijk op een later tijdstip nog een keer uitgespeeld moeten worden.

Toen de wedstrijd gestaakt werd stond het inmiddels al 9-0 in het voordeel van Nagele. Hoewel een 9-0 stand na 66 minuten spelen toch wel een hele forse is, was de 1e helft van de zijde van Nagele zeer matig. Nagele begon wel voortvarend want al voordat de klok de 2 minuten aantikte, stond Nagele op een 1-0 voorsprong. Een schot van Luc de Buck kwam van de lat terug en werd door een van de spelers van Blokzijl in eigen doel gewerkt. Een lekker begin voor Nagele dat vandaag gebaat was bij een forse overwinning. Een forse overwinning was in ieder geval nodig om nog kans te hebben op de eerste periode.

Nagele kreeg daarna in de eerste helft nog wel een aantal goede kansen om snel op een 2-0 voorsprong te komen, maar de keeper van Blokzijl wist een aantal keren met goede reddingen doelpunten te voorkomen. Naarmate de eerste helft vorderde werd het spel er bij Nagele niet beter op. De opbouw was matig, slordig en onzuiver. Blokzijl had zelfs na een half uur spelen nog langszij kunnen komen na een slippertje in de defensie van Nagele. Gelukkig bleef de gelijkmaker uit. Uiteindelijk zou Nagele voor rust toch nog 2 keer scoren. Thomas Koene tekende voor de 2-0 en Sander Koene zorgde met een fraaie omhaal voor de 3-0.

Zo matig als Nagele de eerste helft speelde, zo goed ging het in de 2e helft. Nagele was na rust meteen op stoom en scoorde er vrolijk op los. In een tijdsbestek van 20 minuten wist Nagele maar liefst 6 keer te scoren. De doelpuntenmakers waren Ad Withaar (2x), Sander Koene, Thomas Koene, Jens Riks en Remon Kappers. Laatstgenoemde scoorde in de 66e minuut, net voor de keeper van Blokzijl onwel werd. Dat Nagele in de dubbele cijfers uit zou komen, was op dat moment al wel duidelijk, maar zover zou het dus niet komen omdat de wedstrijd toen gestaakt werd.

Door dit resultaat, als we de 9-0 tenminste al als overwinning tellen, staat Nagele in ieder geval voorlopig aan kop in de 5eklasse G. Hierbij dient wel opgemerkt te worden dat Steenwijk nog 2 wedstrijden tegoed heeft. De koppositie zegt op dit moment dus nog niet zo heel veel.

De opstelling van Nagele: Redmer Miedema, Stijn Andela, Emiel Krops, Leon Rienks, Koen Westervoorde (60, Wessel Claassen), Jeroen van der Vijgh (60, Remon Kappers), Okke de Jonge (46, Jens Riks), Sander Koene, Thomas Koene, Luc de Buck (46, Thijs Engelchor) en Ad Withaar.