Nagele in slotfase onderuit bij Alcides

Alcides 1

Alcides
Alcides (penalty)
Assist: Thomas Koene
Assist: Thomas Koene
Alcides

5e klasse G

19 maart 2022 15:00

R. Paulusma

Sportpark Ezinge
Ezingerweg 58 A
7943AZ
MEPPEL

Voor Nagele stond er voorafgaande aan de wedstrijd van vandaag een belangrijke week op het programma. Binnen een tijdsbestek van 8 dagen wacht eerst een uitwedstrijd tegen Alcides met daaropvolgend dinsdag een thuiswedstrijd (in Rutten) tegen Steenwijker Boys en zaterdag 26 maart een thuiswedstrijd tegen Steenwijk. Allemaal duels tegen ploegen uit de bovenste regionen.

Nagele speelde dus vandaag in Meppel tegen Alcides. In de openingsfase, we hebben het dan zo ongeveer over het eerste kwartier van de wedstrijd, was Alcides duidelijk de bovenliggende partij. In deze openingsfase kwam Nagele er aanvallend nauwelijks aan te pas en mocht het van geluk spreken dat keeper Redmer Miedema alert stond te keepen. Tot 3 keer toe wist hij redding te brengen op goede schoten van Alcides.

Na het eerste kwartier leek de wedstrijd een beetje in evenwicht te komen en kwam Nagele er voorzichtig aan aanvallend steeds meer aan te pas, maar juist op dat moment tekende Ahmed Abdi van Alcides in de 24e minuut met een kopbal uit een corner voor de 1-0. Nog geen 4 minuten later was het weer raak. De communicatie tussen keeper Redmer Miedema en verdediger Stijn Andela verliep niet geheel vlekkeloos. Redmer schoot de bal wel weg voor de voeten van een speler van Alcides, maar hij zag zijn bal belanden op de hand/arm van Stijn Andela: strafschop. Alcides liet zich dit buitenkansje niet ontgaan en Ahmed Hussein scoorde vanaf 11 meter de 2-0.

Enkele minuten later wist Nagele de achterstand al weer terug te brengen tot 1 doelpunt. Na een vloeiende combinatie over 3 schijven, Pim Withaar speelde Thomas Koene aan die op zijn beurt op het juiste moment afgaf op Jeroen van der Vijgh. Jeroen tikte eenvoudig binnen en bracht de achterstand daarmee terug tot 1 doelpunt: 2-1. Met deze 2-1 zou ook de rust in worden gegaan.

Na rust kwam Nagele goed uit de kleedkamer en nam eigenlijk meteen vanaf de aftrap het initiatief. Na een goede actie van Luc de Buck schoot Sander in de 8e minuut net naast. In minuut 14 kwam Nagele langszij. Stijn Andela stuurde Sander Koene diep. Sander werd binnen de 16 meter onreglementair ten val gebracht: strafschop. Vanaf 11 meter maakte Jeroen van der Vijgh geen fout en tekende voor zijn 2e goal van deze middag en bracht de stand weer in evenwicht: 2-2.

Niet veel later kwam Nagele zelfs op een 2-3 voorsprong. Sander Koene stuurde met een fraaie trap neef Thomas diep die vanaf de linkerkant op het doel van Alcides af kon gaan. Zijn schot/voorzet ging langs de keeper en werd door de attent reagerende Luc de Buck van dichtbij tot doelpunt gepromoveerd. Nagele leek op rozen te zitten, maar het pakte uiteindelijk toch anders uit. De 73e minuut zou achteraf cruciaal blijken te zijn. Thomas Koene werd, in ieder geval in de ogen van alles wat Nagele was, binnen de 16 meter duidelijk onreglementair ten val gebracht. Waar Nagele een strafschop dacht te krijgen, dacht de voor de rest goed leidende scheidsrechter Paulusma daar anders over en liet het spel doorgaan. Alcides trok meteen na het niet geven van een strafschop ten aanval en gaf vanaf de rechterkant de bal voor bij de 2e paal. Verdediger Stijn Andela raakte de bal volledig verkeerd en passeerde zijn eigen doelman Redmer Miedema: 3-3.

Voor Nagele was het vanaf dat moment belangrijk om de wedstrijd niet alsnog uit handen te geven en wellicht zelfs te proberen om de winst toch nog naar zich toe te trekken. Dit lukte geen van beiden. In de 83e minuut kreeg Nagele een mokerslag te verwerken toen Alcides op voorsprong kwam: 4-3. Nagele probeerde daarna nog wel om weer langszij te komen, maar de echte overtuiging ontbrak waardoor uiteindelijk genoegen moest worden genomen met een toch wel pijnlijke en wellicht achteraf onnodige nederlaag.

Zaak is dat Nagele dinsdagavond weer bij de les is als er in Rutten gespeeld gaat worden tegen Steenwijker Boys. De wedstrijd in Rutten begint om 20:00 uur.

De opstelling van Nagele vandaag: Redmer Miedema, Emiel Krops, Koen Westervoorde, Laurens Bloo (60. Wessel Claassen), Stijn Andela (75. Cas Riks), Jeroen van der Vijgh, Branco van Mourik (60. Dennis Koene), Pim Withaar, Okke de Jonge (46. Luc de Buck), Sander Koene en Thomas Koene.