Late tegengoals nekken Nagele bij Steenwijker Boys

Parallelweg 13
8332JD
STEENWIJK

Voor aanvang van deze wedstrijd had Nagele nog een theoretische kans om kampioen te kunnen worden, maar dan zou MSC in ieder geval punten moeten laten liggen in de wedstrijd tegen het laaggeplaatste SVBS ´77 uit Belt Schutsloot. Bij Nagele was er eigenlijk niemand meer die daar in geloofde zodat Nagele zich eigenlijk al voorzichtig kon gaan opmaken voor de nacompetitie.

Door absentie van een aantal basisspelers moest trainer Peter Wiesenekker een beroep doen op een 2-tal spelers van JO19. Cas Riks en Branco van Mourik kregen in de 2e helft daarom beiden dan ook nog een kleine 30-tal speelminuten.

In tegenstelling tot vorige week toen Nagele een puike wedstrijd op de mat legde, was het spel van Nagele vandaag duidelijk minder verzorgd. Eigenlijk speelde Nagele gewoon erg slordig. Wellicht speelde de feestweek in Nagele hierin een rol want menig selectiespeler werd op deze feestavonden gesignaleerd, sommigen zelfs meerdere avonden. Gelukkig was het voetbal van de kant van Steenwijker Boys niet veel beter dan dat van Nagele zodat dit slordige voetbal voor Nagele geen directe consequenties had.

De eerste kans in de wedstrijd was zelfs voor Nagele, maar de keeper van Steenwijker Boys wist Sander Koene in de 7eminuut van scoren af te houden. Rond de 15e minuut werd Steenwijker Boys een aantal keren gevaarlijk. In de 14e minuut kwam er een bal vanaf de rechterkant zomaar boven op de lat terecht. Nog geen minuut later weer een kans voor Steenwijk, maar nu ging de bal net voorlangs het doel van Nagele en  in minuut 16 schoot Steenwijker Boys zelfs nog op de paal.

In deze fase kwam Nagele nog wel een aantal keren binnen de 16 van Steenwijker Boys, maar echt gevaarlijk wist het niet te worden. Nagele werd pas echt gevaarlijk in de slotfase van de eerste helft. Daarvoor al, we hebben het over minuut 33, behoedde keeper Redmer Nagele voor een achterstand  door een kopbal van Steenwijker Boys uit een corner onschadelijk te maken.

De laatste paar minuten van de eerste helft waren voor Nagele. Eerst schoot Jens Riks na een 1-2 combinatie met Sander Koene op de keeper van Steenwijker Boys. Een paar tellen later zag Sander Koene op de doellijn zijn schot geblokt worden door een van de spelers van Steenwijker Boys.
In de slotminuut van de 1e helft was het wel raak voor Nagele. Een corner van Dennis Koene kwam voorbij de 2e paal bij Jeroen van der Vijgh die de bal meteen op doel schoot. Sander Koene verlengde de bal en liet de keeper van Steenwijker Boys op slag kansloos. Ondanks het matige spel mocht Nagele dus toch nog met een 0-1 voorsprong richting de kleedkamer gaan.

Na rust is er over het eerste half uur niet al teveel bijzonders te melden. Beide ploegen kregen wel een paar kansjes maar echt gevaarlijk werd het allemaal niet. De kansen kwamen er pas op het moment dat er  nog ruim een kwartier spelen op de klok stond. Steenwijker Boys had niets aan een nederlaag en moest risico’s gaan nemen en dat deed het ook. Nagele kreeg daardoor aanvallend meer ruimte en leek hiervan te gaan profiteren. In de 75e minuut schoot Thomas Koene na een goede combinatie met Jens Riks de bal net naast het doel van Steenwijker Boys. In de 76e minuut had Thomas Koene de wedstrijd kunnen beslissen. Hij werd op het juiste moment door Sander Koene in de diepte aangespeeld, hij omspeelde de keeper van Steenwijker Boys, maar schoot vanaf de zijkant de bal hard op de buitenkant van de paal.

Uiteindelijk zou Steenwijker Boys toch beloond worden voor het risico dat ze namen. In minuut 85 en minuut 87 scoorden ze 2 bijna identieke doelpunten. Beide keren kwamen ze over rechts goed door, beide keren werd de bal op de 5 meter neergelegd en beide keren was het een speler van Steenwijker Boys die daar op de juiste positie stond en keeper Redmer Miedema kansloos lieten.
Steenwijker Boys won dus met 2-1. Door deze overwinning heeft Steenwijker Boys nog steeds kans om nacompetitie te mogen spelen, maar ze zijn dan wel afhankelijk van met name Steenwijk dat aanstaande zaterdag dan punten moet laten liggen bij SVBS’77. Uiteraard moet Steenwijker Boys zelf dan wel winnen, maar dat kan bij het nog puntloze Blokzijl natuurlijk geen probleem zijn.

Nagele speelt komende zaterdag haar laatste competitiewedstrijd thuis tegen kampioen MSC. Voor Nagele staat er dan niet veel meer op het spel. Alleen de definitieve plaats in de eindstand is nog een dingetje. Deze bepaalt uiteindelijk wie de tegenstanders worden in de nacompetitie. Nagele staat in de stand nu nog 2e, maar kan bij verlies tegen MSC en winst van Alcides uit bij VCG toch nog naar de 3eplaats afzakken.

De opstelling van Nagele vandaag: Redmer Miedema, Stijn Andela (65. Wessel Claassen), Emiel Krops, Koen Westervoorde (60. Leon Rienks), Laurens Bloo, Dennis Koene (60. Cas Riks), Jeroen van der Vijgh, Jens Riks, Luc de Buck (60. Branco van Mourik), Sander Koene en Thomas Koene.