Ongeslagen reeks Nagele eindigt bij MSC

Ezingerweg 58 A
7943AZ
MEPPEL

Nagele reisde niet helemaal met een gerust hart af naar Meppel om daar de strijd  aan te binden met MSC. Weliswaar kon Nagele terug kijken op een goede competitiestart met 10 punten uit 4 wedstrijden, maar in al de 4 gespeelde wedstrijden ging het allemaal nog niet van zelf. Tel daarbij op de lijst met afwezigen vandaag met een aantal bepalende spelers en niet te vergeten een tegenstander die door iedereen als een van de titelkandidaten wordt genoemd. Bij Nagele ontbraken om uiteenlopende redenen de volgende spelers, Laurens Bloo, Rick Bloo (rest van het seizoen uitgeschakeld), Pim Withaar, Sander Koene en Remon Kappers. Daarom gingen er vandaag ook 2 spelers van Nagele JO19 mee.

Op een goed bespeelbaar veld was het al snel duidelijk dat Nagele het vandaag moeilijk zou krijgen want na een aftastende fase werd MSC langzamerhand de bovenliggende partij. Waar MSC in voorgaande competitiewedstrijden door een matige inzet punten had laten liggen, was daar vandaag niets van te merken. MSC was vaak de sterkere in de duels. Nagele had moeite om de bal in de ploeg te houden, met name aanvallend. Hoewel MSC de meest aanvallende ploeg was en kansjes kreeg, kreeg Nagele zo na een kwartier spelen ook enkele kansen, maar de keeper van MSC hoefde echter niet handelend op te treden want een van de kansen ging voorlangs en een andere net naast.

Na in de 19e minuut net over geschoten te hebben, scoorde MSC in de 20e minuut de openingstreffer. Na een voorzet vanaf de rechterkant kwam een van de spelers van MSC vrij voor keeper Redmer Miedema die op slag kansloos was. Uiteindelijk zou de ruststand 1-0 worden en daar mocht Nagele zeker niet over klagen want MSC kreeg een paar riante mogelijkheden om haar voorsprong te vergroten. De beste kans kwam in de 34e minuut toen na balverlies op het middenveld een van de aanvallers van MSC allen op keeper Redmer Miedema mocht afgaan. Gelukkig voor Nagele verdween de bal net naast zodat toch nog met een 1-0 stand de kleedkamers opgezocht kon worden.

Hoewel Nagele in de eerste helft aardig machteloos leek, probeerde trainer Peter Wiesenekker zijn spelers er in de rust van te overtuigen dat de wedstrijd nog zeker niet gespeeld was. Het verschil was tenslotte ook maar 1 doelpunt. Wellicht heeft dat geholpen want na rust kwam Nagele redelijk goed uit de startblokken. MSC ging al dan niet gedwongen iets behoudender spelen waardoor Nagele zelfs een licht veldoverwicht leek te krijgen. Na in de 54e minuut middels Jens Riks haar eerste kans gekregen te hebben, leek de gelijkmaker in de 56e minuut een feit. Okke de Jonge kopte de bal door op Jeroen van der Vijgh die de bal op zijn beurt voor het doel bracht. Thijs Engelchor kreeg de bal voor zijn voeten en wist de bal tegen de touwen te werken. Nagele dacht langszij gekomen te zijn, maar op advies van de grensrechter werd dit doelpunt wegens buitenspel afgekeurd. Achteraf bleek voor Nagele het meest belangrijke moment van deze wedstrijd te zijn geweest. Een gelijkmaker had Nagele ongetwijfeld meer energie en het broodnodige zelfvertrouwen gegeven waardoor het toch zeker nog een echte wedstrijd had kunnen worden.

Nadat Redmer Miedema in de 60e minuut in een 1 op 1 duel Nagele voor een grotere achterstand behoedde, was het in de 70e minuut wel raak. Laatste man Emiel Krops tastte mis op een lange bal waarna MSC eenvoudig haar 2e treffer kon scoren. Toen het even later 3-0 werd was de wedstrijd wel gespeeld. Nadat trainer Peter Wiesenekker eerder in de 2e helft al 2 wisselspelers had ingebracht, bracht hij in de slotfase nog eens 3 wisselspelers binnen de lijnen waaronder de nog jonge Branco van Mourik en Tijn Riks. Voor beide spelers was dit hun competitiedebuut. Tijn Riks had zijn competitiedebuut zelfs nog kunnen voorzien van een gouden randje, maar vanaf de 16 meter zag hij zijn schot net naast gaan. Even daarvoor kreeg ook Ad Withaar nog een kans, maar dit leverde geen doelpunt op. Nadat Redmer in de 85e minuut met een knappe redding MSC nog van een doelpunt af wist te houden, moest hij in de 88e minuut alsnog capituleren.

Nagele zou uiteindelijk tegen een verdiende nederlaag aanlopen tegen een vandaag sterk spelend MSC. Door dit resultaat zakt Nagele iets op de ranglijst, maar bevindt zich nog steeds in de bovenste regionen. Wil Nagele in de bovenste regionen mee blijven doen, dan zal het de komende weken toch beter voor de dag moeten komen. Wellicht kan volgende week hiervoor een eerste stap worden gezet als laagvlieger VVAK in Nagele op bezoek komt.

De 4-0 nederlaag van vandaag was een memorabel moment want de vorige competitienederlaag die Nagele leed dateert van lang terug. Het was de laatste competitiewedstrijd in de 4e klasse, toen er na 90 minuten spelen ook een 4-0 nederlaag op het scorebord stond. Deze verliespartij dateert van 25 mei 2019, inmiddels 978 dagen geleden. Sindsdien bleef Nagele 20 competitiewedstrijden ongeslagen. Nu maar hopen dat de volgende competitienederlaag ook weer 978 dagen op zich laat wachten.

Opstelling Nagele: Redmer Miedema, Emiel Krops, Koen Westervoorde, Stijn Andela. Leon Rienks (60, Wessel Claassen), Jeroen van der Vijgh (75, Sebastian van Breugel), Dennis Koene (60, Ad Withaar), Thomas Koene (75, Tijn Riks), Thijs Engelchor (75, Branco van Mourik), Jens Riks en Okke de Jonge.