DWP komt uit de tombola en klopt Nagele 1

DWP 1

4 december 2021 14:30

Onbekend

Het was de hele week onduidelijk tegen wie Nagele zaterdag 4 december zou gaan spelen. Oorspronkelijk stond er een competitiewedstrijd tegen NKVV op het programma, maar deze competitiewedstrijd kwam door Coronaperikelen te vervallen. De kans was groot dat er alsnog een inhaalwedstrijd gepland zou worden. Verwacht werd dat de afgelopen zaterdag gestaakte thuiswedstrijd tegen Blokzijl alsnog uitgespeeld zou gaan worden. Omdat dit niet zeker was, werd er voor de zekerheid toch een vriendschappelijke wedstrijd geregeld met als tegenstander VHK uit Sintjansklooster. De wedstrijd was nog maar net geregeld of de KNVB gelaste toch een inhaalwedstrijd in. Nagele moest niet inhalen tegen Blokzijl, maar tegen Steenwijk, een uitwedstrijd.VHK werd weer afgezegd. Maar de wedstrijd tegen Steenwijk ging weer snel van het programma, dus Nagele was toch weer vrij en nam daarom meteen weer contact op met VHK om alsnog vriendschappelijk te spelen. Helaas was VHK inmiddels voorzien.

Uiteindelijk werd dan toch nog een andere tegenstander gevonden, DWP (De Wite Peal) uit Sintjohannesga. Omdat de weersvooruitzichten niet al te best waren en DWP over kunstgras beschikt, werd besloten om bij DWP te spelen, een 3e klasser.

Nagele speelde de eerste helft uitstekend en kon goed tegenstand bieden. Nagele leek zelfs met een 0-2 voorsprong de rust in te gaan door een doelpunt van Okke de Jonge en een fraai eigen doelpunt van DWP, maar op slag van rust kwam DWP met een fraaie kopbal toch nog tot 1-2 terug.

De 2e helft liep het bij Nagele wat minder. Nagele deed in de 2e helft weliswaar nauwelijks onder voor DWP, maar DWP speelde slimmer. Nagele had regelmatig teveel spelers voor de bal waardoor DWP voorin veel ruimte kreeg. Deze ruimte benutten ze meer dan uitstekend. DWP wist in de 2e helft maar liefst 5 keer te scoren en bracht Nagele uiteindelijk toch nog een forse 6-2 nederlaag toe.

Al met al toch een zinvolle oefenwedstrijd om de voorlopig competitieloze voetbalperiode te overbruggen. De komende periode zal het vooral bij oefenwedstrijden en/of trainingen moeten blijven want de eerst volgende competitiewedstrijd wordt pas eind januari 2022 gespeeld. Dan staat er een uitwedstrijd tegen SVBS ‘77 op het programma.

Opstelling Nagele: Redmer Miedema, Wessel Claassen (46, Stijn Andela), Remon Kappers, Koen Westervoorde (46, Emiel Krops), Leon Rienks, Jeroen van der Vijgh (60, Pim Withaar), Jens Riks, Okke de Jonge (75, Okke de Jonge), Sander Koene, Luc de Buck (75, Wessel Claassen) en Thomas Koene.