Nipt verlies JO8 uit tegen VHK

Van Ommenstraat 2 A
8326CR
SINT JANSKLOOSTER

In de vroege zaterdagochtend vertrok het team van Nagele JO8 naar Sint-Jans Klooster. De storm Eunice heeft welliswaar huisgehouden, maar dat stond deze wedstrijd niet in de weg. Met bijgeleende spelers Jidde en Bas, konden we in iedergeval de wedstrijd spelen en wisselen. Daarnaast hadden we vandaag toppers Seb, Meynt, Arne, Feije in het veld en Jens in keepersoutfit op doel.

Meewind
De gure tenperatuur en de nog steeds sterke wind maakten de omstandigheden zeg maar... "speciaal". Dat de wind een belangrijke bijdrage gaf aan de wedstrijd, dat bleek wel doordat Jidde en Bas beide een doelpunt wisten te maken met een schot op doel vanaf de middenlijn! De bal vertrok in beide gevallen met een hard gericht schot vanaf de voet van de spelers de lucht in en werd door de wind gedragen naar het doel van de tegenstander. Fantastisch.
De eerste helft heeft Feije als wissel langs de lijn zijn coaching aspiraties afgewisseld met fanatiek aanmoedigen. Toch moest ook hij kort voor rust het veld in als gevolg van een tijdelijke blessure van Meynt. Ook in de 2e helft kampten we met blessures, voornamelijk door de fantastische inzet van alle spelers, die met volle overgave het spel op het onvergeeflijke harde kunstgrasveld probeerden te maken.

Snel hadden de veldspelers door dat de bal verder naar het doel gebracht moest worden om met tegenwind te kunnen scoren. Zo werd spits Seb beter gevonden met steekpass en werd er goed gecombineerd met 1-2tjes om de bal in de buurt van de goede keeper van VHK te krijgen.

Met een paar mooie reddingen van Jens werd het scoren van de tegenstander moeilijk gemaakt. En zo ging het de hele wedstrijd qua doelpunten gelijk op. De meewind van VHK in 2e helft bracht VHK op voorsprong. In de laaste minuut werd het nog extra spannend, nadat een speler van VHK wist door te breken door de verdedigingslinie. Met een vakvolwassen professionele, correcte sliding op de bal wist Arne de bal uit de voeten van VHK te spelen. Het JO8 team uit Nagele had net niet voldoende seconden meer in de laatste minuut om nog tot scoren te komen. Vandaar dat we met een eindstand van 6-5 genoegen moesten nemen alvorens een warme douche op te zoeken.

Op naar de volgende wedstrijd!
#mooiewedstrijd, #goedeinzet, #trots, #teamspirit.