Dubbele cijfers voor Nagele tegen Blokzijl

Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

Vanmiddag werden de laatste 21 minuten van de eerder gestaakte wedstrijd tegen Blokzijl uitgespeeld. Nagele begon met een 9-0 voorsprong. Deze 21 minuten hadden beter nooit gespeeld kunnen worden want er werd geen moment gevoetbald. Blokzijl had geen moment de intentie om er ook nog een beetje wedstrijd van te maken en het lukte Nagele geen moment om er wel een wedstrijd van te maken. Het enige wat Blokzijl deed, was het wegroeien van elke bal. Nagele had zelfs een eigen doelpunt van Blokzijl nodig om vandaag tot scoren te komen. Een schot van Emiel Krops werd door een van de verdedigers van Blokzijl van richting veranderd. Nagele scoorde dus maar 1 keer waardoor de eindstand uiteindelijk 10-0 werd. Eigenlijk zonde dat scheidsrechter Wijnja uit Lemmer voor zo’n wedstrijd naar Nagele moest afreizen.

Toch hield Nagele Nagele aan deze dag nog een goed gevoel over want Steenwijk, concurrent van Nagele in de eerste periode, speelde vandaag verrassend gelijk tegen NKVV. Door dit gelijkspel zou Nagele volgende week zelfs periodekampioen kunnen worden, maar dan moet er wel uit bij Steenwijk gewonnen worden. Een ding is zeker, dat wordt een zware.