Moeizame zege Nagele in Belt-Schutsloot

8066PS
BELT-SCHUTSLOOT
tel. 038-3868024

Nagele maakte het zich vandaag erg moeilijk in Belt Schutsloot tegen het laaggeplaatste SVBS’77.
Vooraf werd Nagele er door de tegenstander al voor gewaarschuwd dat het veld erg slecht was, dat bleek te kloppen. Uiteindelijk zou SVBS daar zelf echt de dupe van worden. Een van hun eigen spelers raakte, terwijl er geen enkele speler van Nagele in zijn buurt was, zwaar geblesseerd. Bij het weglopen hoorde iedereen die in de buurt stond een knappend geluid. Het vermoeden bestaat dat deze speler zijn enkelband volledig heeft afgescheurd.

Dit alles gebeurde in de 28e minuut van de wedstrijd. Op dat moment was de stand 1-0 in het voordeel van SVBS. Het doelpunt viel al in de 7e minuut. Een van de aanvallers van de thuisploeg mocht, geholpen door een van de verdedigers van Nagele, zomaar alleen op keeper Redmer Miedema afgaan. Zijn inzet was Redmer te machtig: 1-0. Gelukkig had Nagele nog 83 minuten om deze achterstand ongedaan te maken, maar in de beginfase van de wedstrijd lukte er niet al teveel. Nagele probeerde wel vanuit de verdediging op te bouwen, maar de opbouw was mede door het moeilijk te bespelen veld vaak erg slordig waardoor SVBS vrij eenvoudig stand kon houden. Uiteraard koesterde SVBS deze voorsprong en probeerde daar waar mogelijk Nagele uit haar ritme te halen. Dat lukte heel aardig.

Pas nadat het spel in de 28e minuut vanwege de eerder beschreven blessure stil had gelegen, ging Nagele wat anders spelen. Trainer Peter Wiesenekker besloot wat opportunistischer te gaan spelen.
Vanaf dat moment werd Nagele ook echt de gevaarlijkere ploeg. Nog voor rust kwam Nagele langszij. Koen Westervoorde tekende op aangeven van Okke de Jonge voor de gelijkmaker. Nagele had al voor rust op voorsprong kunnen komen. Thomas Koene kreeg hiervoor de beste kans, maar 1 op 1 op de keeper zag hij zijn inzet gekeerd worden. In de slotfase van de eerste helft kreeg Sander Koene nog 2 goede kansen. Eerst kopte hij van dichtbij net over en even laterkopte hij net naast. Ruststand 1-1.

Meteen na rust kwam Nagele op een 1-2 voorsprong. Een voorzet van de rechterkant kwam binnen de 16 op de arm van een van de spelers van SVBS: strafschop. Jeroen van der Vijgh zette Nagele vanaf 11 meter op een 1-2 voorsprong.

Het voetbal werd er daarna niet echt beter op. Nagele hoefde niet echt meer en SVBS zette ook niet echt aan. Voor Nagele was het zaak om achterin geen fouten te maken en dat was zeker niet makkelijk omdat het simpel rondspelen op dit veld niet echt eenvoudig was. In de 15e minuut van de 2e helft leek SVBS langszij te komen. Tot verbazing van alles wat Nagele was floot de scheidsrechter na een fair duel voor een strafschop in het voordeel van SVSB. Even later werd de verbazing nog groter toen de scheidsrechter op aangeven van de grensrechter van Nagele de gegeven penalty weer introk. Dat dit niet in goede aarde viel bij tegenstander spreekt voor zich.

Halverwege de 2e helft kwam Nagele achterin toch weer in de problemen na een lange bal van SVBS. Leon Rienks moest aan de noodrem trekken. Het leverde hem een terechte rode kaart op. Met nog een kwart wedstrijd te gaan moest Nagele dus met 10 man de 2-1 voorsprong verdedigen. SVBS kon niet de gehele resterende tijd van dit numerieke overwicht genieten. Een poging tot natrappen werd door de scheidsrechter bestraft met een rode kaart. Beide partijen stonden dus weer met 10 man op het veld. Inmiddels had Thomas Koene de eindstand van de wedstrijd al op 1-3 bepaald.

Nagele kon uiteindelijk toch weer 3 punten op haar conto bijschrijven na een wedstrijd waarin onderlinge irritaties de boventoon voerde.

Wil Nagele volgende week zaterdag in Meppel winnen van Alcides, dan zal er toch zeker beter gevoetbald moeten worden dan vandaag.

De selectie van Nagele bestond vandaag uit de volgende spelers:
Redmer Miedema, Remon Kappers (65, Cas Riks), Koen Westervoorde, Wessel Claassen (46, Emiel Krops), Leon Rienks, Pim Withaar, Jeroen van der Vijgh, Sander Koene, Luc de Buck (65, Branco van Mourik), Thomas Koene (86, Dennis Koene) en Okke de Jonge. Tijn Riks zat ook nog op de bank, maar kreeg vandaag geen speelminuten.