Oefenwinst Nagele bij buurman Tollebeek

8309BD
TOLLEBEEK
tel. 0527-650627

Nagele reisde dinsdagavond met 16 man af naar Tollebeek voor het spelen van een vriendschappelijke wedstrijd. De wind stond over de lengterichting van het veld. Dit kwam het veldspel niet echt ten goede. Uiteindelijk zou Nagele met 1-2 winnen.

Al in de eerste minuut speelde Jeroen van der Vijgh de bal op rechts in de voeten van Emiel Krops die op snelheid langs de zijlijn kon opstomen. Zijn meesterlijke voorzet verdween fraai over de keeper van Tollebeek heen in de verste hoek, 0-1 voor Nagele. De klok staat pas op 19 seconden. In minuut 16 komt Nagele zelfs op een 0-2 voorsprong. Op de as van het middenveld, zeker 35 meter van het doel van Tollebeek, krijgt Nagele een vrije te nemen. Waar de meesten denken dat Remon Kappers de bal achter de verdediging van Tollebeek gaat neerleggen, schiet hij onverwachts steenhard op het doel van Tollebeek. Dit schot was de keeper van Tollebeek te machtig waardoor Nagele al vroeg op een 0-2 voorsprong kwam.

Daarna ging het spel redelijk gelijk op. Veel grote kansen vielen er aan beide kanten niet te noteren en Nagele leek dan ook met 0-2 te gaan winnen, maar 0-2 zou toch niet de eindstand worden. In de slotminuut reageerde Rik Loman attent op een bal vanaf de zijkant. Redmer Miedema was op slag kansloos. De eindstand werd hiermee bepaald op 1-2.

De spelers van Nagele vandaag: Redmer Miedema, Koen Westervoorde, Remon Kappers, Leon Rienks, Laurens Bloo, Cas Riks, Tijn Riks, Branco van Mourik, Luc de Buck, Sander Koene, Dennis Koene, Wessel Claassen, Emiel Krops, Jeroen van der Vijgh en Pim Withaar en Okke de Jonge.

Aanstaande zaterdag speelt Nagele in en tegen Steenwijk. Een heel belangrijke wedstrijd want bij winst mag Nagele zich periodekampioen noemen. De wedstrijd in Steenwijk begint om 14:30 uur.