JO8 ten onder in Heerenveen

Rottumerweg 1
8445PA
HEERENVEEN

Dan de opvolgende uitwedstrijd op 9 april. Uit naar Heerenveen. De starttijd was iets verplaatst: 0830u in Heerenveen werd 0945u. Beter voor iedereen 🙂.
Nadat we het stadion van het grote SC Heerenveen langs reden kwamen we uit bij Heerenveens Boys, spelend in de groene tenues. Het parkeerterrein stond vol, de velden waren bezet en wij togen naar kleedkamer 20. Even snel omkleden en een korte warming up en dan lekker aan de bak!

Ook vandaag was de smaak van de overwinning van afgelopen week nog aanwezig dus het doel was duidelijk: 3 punten mee naar huis nemen!

Dan de start. Even aftasten wat we voor tegenstander hebben. Wat blijkt: het spel gaat over en weer dus vandaag wordt een leuk potje! Na 5 minuten de eerste goal! En wel voor ons door onze spits Feije!
Tegenaanval na de aftrap spat uiteen op de paal. Keeper Stijn keek de bal hier naar toe. Rebound vanuit het veld gaat wel de goal in: 1-1. Maar dat is dus niet de bedoeling. Allemaal gebrand op een goal voor ons begeven alle spelers zich weer naar de helft van de tegenstander. Feije staat als diepe spits nabij de goal en via Arne, Meynt en Loek komt de bal bij hem voor de voeten. Geen twijfel, knallen: 2-1!
Rust!
Met ons 9 koppig team zijn we vaak met wat meer spelers dus is wisselen om de 10 minuten altijd nodig. Zo ook vandaag. Per 10 minuten kan het dus qua teamsamenstelling heel anders zijn voor de jongens in het veld. De coach heeft hier natuurlijk wel wat invloed op en vandaag bleek dus dat zijn keuze niet reuze was...

Na rust kreeg Heerenveense Boys de kolder in de kop en viel bij ons ook de limonade zwaar. Binnen 14 minuten turnden de friezen de achterstand om naar een 7-2 voorsprong! Heel knap! Gelukkig lieten we de kopjes niet helemaal hangen en konden we er in de laatste minuut nog een tegenaanval uitpersen waaruit een knappe goal van Tycho kwam. Eindstand 7-3. Opgetogen naar huis, helaas zonder punten. Volgend weekend paasrust, daarna weer een thuiswedstrijd op ons eigen complex!