Circus Jens bij zege Nagele op Tollebeek

Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

Nagele sloot het seizoen af met een thuiswedstrijd tegen Tollebeek. Een duel dat al vaker als slotwedstrijd in eerdere seizoenen op het programma heeft gestaan. De laatste thuiswedstrijd wordt altijd met een feest afgesloten en wie kun je dan beter treffen als buur Tollebeek. De selectie van Tollebeek was duidelijk in voor een feestje want ze waren op de fiets richting Nagele gekomen. Tollebeek en Nagele, dat gaat erg goed samen, de onderlinge verstandhouding is meer dan uitstekend en dat zie je ook op het veld terug. Ook vandaag was het het een uitermate faire wedstrijd met weinig overtredingen.

Er stond vandaag weinig meer op het spel. Nagele had al een periodetitel op zak en Tollebeek speelde nergens meer om. Nagele zou uiteindelijk aan het langste eind trekken en won met 3-0, een toch wel verdiende overwinning. Tollebeek was met name in de beginfase gevaarlijk. Al in de eerste minuut kopte Marijn Brandsema over en een minuut of zeven later werd een goede voorzet vanaf de rechterkant net niet binnen getikt. Even daarvoor was Nagele al dicht bij een openingstreffer geweest, maar in kansrijke positie schoot Jeroen van der Vijgh op aangeven van Jens Riks via de keeper over het doel.

Met Jens Riks hebben we het meteen over de beste man bij Nagele vandaag. Hij was niet alleen de beste man bij Nagele maar ook van het gehele veld, daar is geen discussie over mogelijk. In de 13e minuut was het wederom Jeroen van der Vijgh die in scoringspositie kwam, maar op aangeven van Ad Withaar schoot hij van dichtbij op de keeper. In de 22e minuut kwam Nagele dan wel op een 1-0 voorsprong. Een 1-2'tje  tussen Ad Withaar en Jens Riks werd door laatstgenoemde beheerst binnengeschoten: 1-0. Daarna gebeurde er in de eerste helft niet al teveel meer. Meest opvallende moment was een schot van Jens Riks vanaf een meter of 20 die door de keeper van Tollebeek nog net onschadelijk kon worden gemaakt.

N
a rust had Tollebeek misschien wel evenveel balbezit, maar het spel van Nagele oogde wat verzorgder en aanvallend was het veel gevaarlijker. De bezoekers kwamen best wel vaak in de buurt van het doel van Nagele, maar op een enkele uitzondering na wist het nauwelijks iets te creeren. Nagele daarentegen kreeg voldoende kansen om de voorsprong verder uit te breiden, maar de afwerking liet vaak te wensen over. Vooral schoten van dichtbij in kansrijke posities gingen hard over het doel van Tollebeek.

In de 55e minuut scoorde Nagele haar tweede doelpunt, veruit de mooiste van de dag. Spits Ad Withaar kapte er in de 16 meter lustig op los (van wie heeft hij dat toch) en liet de keeper van Tollebeek van dichtbij kansloos: 2-0. Het was Jeroen van der Vijgh die Nagele op een 3-0 voorsprong wist te zetten. Hij stond na een mislukt schot van Max Koene precies op de goede positie om de bal binnen te tikken. Dit zou ook het laatste doelpunt van deze wedstrijd worden. Het meest dichtbij een vierde treffer was nog wel Thijs Engelchor die een voorzet van Max Koene hard op de paal volleerde. Maar gescoord werd er niet meer.

Door een sterke eindsprint eindigt Nagele op een overtuigende 3e plaats in de eindrangschikking van deze competitie met een knappe 50 punten en maar liefst 15 punten voorsprong op Tollebeek dat in de stand lang gelijk op ging met Nagele, maar door een erg slechte eindfase uiteindelijk afzakte naar een 6e plaats.
Hoewel de competitie er nu opzit, is het seizoen nog zeker niet voorbij want komende zaterdag begint de nacompetitie. Nagele begint dan met een thuiswedstrijd tegen het in de 4e klasse B uitkomende Birdaard, een voor Nagele onbekende tegenstander. Als Nagele de stijgende lijn van de laatste weken weet voort te zetten, zijn er zeker mogelijkheden om deze wedstrijd winnend af te sluiten en zich te plaatsen voor de volgende ronde.

Opstelling Nagele: Redmer Miedema, Koen Westervoorde, Remon Kappers, Laurens Bloo, Stijn Andela (60. Wessel Claassen), Cas Riks (50. Dennis Koene), Jeroen van der Vijgh, Jens Riks, Luc de Buck (46. Okke de Jonge), Ad Withaar (50. Thijs Engelchor) en Emiel Krops (60. Max Koene).