Nagele na winst op Sleat opgetogen naar Spaanse zon

Spanjaardsdijk 22
8556AK
SLOTEN FR

Nagele leek in Sloten een eenvoudige middag te beleven want het was bijna een uur lang heer en meester waarbij het niks te duchten had van de thuisclub. Maar met slechts 0-2 wordt een tegenstander in leven gehouden. Een doelpuntje kan immers altijd vallen. En dat gebeurde toen twintig minuten voor tijd een polletje Nagele niet gunstig gezind was. Niet veel later werden de illusies van Sleat alsnog de kop ingedrukt: 1-3.

Nagele legde een prima eerste helft op de mat waarbij genoeg werd gecreëerd. Zo was daar al vroeg Okke de Jonge die vrij voor het doel op de Sleater ‘leat’ schoot. Ook Emiel Krops en Ad Withaar kwamen tot goede mogelijkheden. Na een half uur spelen was het wel raak. Een afgemeten voorzet van Emiel Krops werd door Sander Koene, die net als zijn neefje Thomas gemakshalve denkt dat Argentijnse vlaggen vanzelf weer terug worden bevestigd in de kantine, knap binnen gevolleerd. We zijn benieuwd hoe lang het duurt voordat beide heren de vlag weer netjes hebben terug gehangen. De beloofde zaterdag is alvast niet gelukt…

We dwalen af, terug naar de wedstrijd want niet veel later gleed de Sleat doelman half weg bij een trap naar voren. De bal kwam via de rug van Okke de Jonge voor de voeten van Ad Withaar terecht die met een heerlijk lobje de keeper verschalkte: 0-2. Okke wist niet hoe snel hij deze no-look assist moest claimen. Vooruit, we tellen hem.

Na rust leek Nagele vrolijk door te gaan. Luc de Buck wist een bal vlak voor de goal, waar een lekker haardvuurtje in één van de huizen knapperde, net niet voldoende te drukken. En waar Sleat een klein uur lang niks had laten zien en Nagele wat in slaap had gesust, ontwaakte de thuisploeg opeens mede door enkele wisselingen. Echt gevaarlijk werd het allemaal nog niet. Ook niet toen er in de 71e minuut een rollertje werd geproduceerd in de hoek waar Tim Schaafsma al lang en breed lag om de bal in zijn handen te laten belanden. Maar een polletje deed de bal plots hoog opstuiten: 1-2. Volgens een keepersexpert langs de lijn is in zo’n geval een reflex niet meer mogelijk. Die reflex liet de doelman even later wel zien toen een indraaiende vrije trap door niemand geraakt werd en op het laatste moment knap werd weggeslagen

Aan de andere kant had Ad Withaar het goed naar zijn zin deze middag. Zo legde hij een minuut voor het tegendoelpunt de hele defensie met wat ouderwets kap- draai- en sleepwerk in de luren en werd maatje Emiel Krops de afronding gegund, maar de keeper bracht redding. De derde treffer van Nagele kwam uiteindelijk toch en wel in minuut 83 via een mooie aanval. Een steekpassje van Sander Koene lanceerde Ad Withaar die even uitstelde en op het juiste moment weer aflegde op de meegelopen middenvelder: 1-3.

Twee minuten later was het nog even schrikken toen van dichtbij uit een moeilijke hoek de onderkant van de lat werd geteisterd. In een mêlee van spelers kwam Tim Schaafsma als winnaar uit de bus. Het horloge van de leidsman trilde niet, dus kunnen we er van uitgaan dat de bolling van de bal de doellijn niet volledig had gepasseerd al beweren enkele Lemster ooggetuigen anders. Hierna kwam Nagele niet meer in de problemen mede door een goede defensie, bestaande uit Leon Rienks, Remon Kappers, de weer fitte Koen Westervoorde en Stijn Andela.

Een prima overwinning en dus kan Nagele met een goed gevoel en een derde plaats op de ranglijst de winterstop in. Op 13 januari volgt er een trainingskamp in Spanje waarna op 21 januari de competitie wordt hervat met de kraker in en tegen Tollebeek. Dan is de ziekenboeg, die de laatste weken wat vol stroomde, waarschijnlijk ook weer wat leger. Al maakt het dankzij de brede selectie eigenlijk niet uit wie er speelt.

Opstelling Nagele: Tim Schaafsma; Stijn Andela, Koen Westervoorde, Remon Kappers, Leon Rienks; Cas Riks, Sander Koene, Okke de Jonge (60. Thijs Engelchor), Emiel Krops(c), Ad Withaar, Luc de Buck (60. Thomas Koene).