Nagele repareert na rust schade in Delfstrahuizen

Delfstrahuizen 1

Delfstrahuizen
Assist: Thomas Koene

4e klasse A

11 maart 2023 14:30

J.A.W. Zijl

Sportpark De Kampen
De Kampen 1
8508RR
DELFSTRAHUIZEN

Waar vele duels in het district Noord niet doorgingen dit weekend kon er in Delfstrahuizen wel gespeeld worden. Niet op het hoofdveld maar verrassend genoeg op het vrij kleine en zware tweede veld wat eind van de ochtend sneeuwvrij was gemaakt. Nagele was in de eerste helft niet bij de les en keek al snel tegen een achterstand aan. Mede door het inbrengen van vijf wisselspelers die stuk voor stuk goed invielen werd dit na rust omgebogen: 1-3.

Delfstrahuizen kwam sterk uit de startblokken en bij Nagele moesten velen nog wakker worden. Het was dan ook geen verrassing dat na vijf minuten de bal al in het netje lag. Remon Kappers timede mis en de rechtsbuiten had vrije doortocht. Ook de uitgekomen keeper Redmer Miedema miscalculeerde de lange bal en werd omspeeld. De schuiver die volgde kreeg precies voldoende snelheid mee zodat de immer fanatieke Stijn Andela met een uiterste krachtsinspanning net geen redding op de lijn kon brengen: 1-0.

Niet veel later viel ook de 2-0 nadat een voorzet niet weggewerkt kon worden en binnen werd geschoten. Echter floot de scheidsrechter hierbij voor een overtreding op één van de Nagele verdedigers. In het vervolg van de eerste helft bleef de thuisploeg feller dan Nagele en dan is het moeilijk een goede aanval op de mat te leggen. Nagele werd dan ook geen moment gevaarlijk voor het doel van Delfstrahuizen. Het hoogtepunt aan Nagele-zijde was een scorpionkick van LB4 op het middenveld, ook wel een reverse bicycle kick of back hammer kick genoemd. Delfstrahuizen zocht verdiend met 1-0 de kleedkamer op.

En dus was het duidelijk dat er een schepje bovenop moest om nog een resultaat aan deze wedstrijd over te houden. Plots was iedereen zich  hier na rust wel van doordrongen. Inmiddels had het zonnetje plaats gemaakt voor sneeuw en hagel toen Luc de Buck na meegeven van Jeroen van der Vijgh de gelijkmaker liet noteren na een uur spelen. Toen de bal al in het netje lag stak plots de grensrechter zijn vlag in de lucht. Maar de scheidsrechter trapte hier niet in en had zelf goed waargenomen dat dit geen buitenspel kon zijn.

Het ging pas echt lopen bij Nagele toen na 60 minuten Tijn Riks, Branco van Mourik (beide uit de JO19) en Thomas Koene werden ingebracht, waar eerder Leon Rienks al sterk inviel. Dit bracht meer voetbal en gevaar binnen de lijnen en Delfstrahuizen had veel overtredingen nodig op met name linksbuiten Thomas Koene. Een van deze vrije trappen rond de zestien werd door Remon Kappers laag op de goal geschoten, het devies op een veld als deze. De keeper moest lossen en Sander Koene was alert in de rebound: 1-2 in de 67e minuut.

Twee andere vrije trappen die volgden werden blind gewreefd en belandden in de tweede ring. Nagele bleef de betere, duels op het middenveld werden gewonnen en achterin was de defensie weer sterk zoals we ze meestal kennen dit seizoen zodat Delfstrahuizen geen enkele mogelijkheid kon noteren deze tweede helft. Nagele daarentegen wel na prima aanvallen. Zo miste de naar de spits geschoven Sander Koene oog in oog met de keeper en kopte de sterk spelende Jeroen van der Vijgh op de paal na een goede voorzet van Tijn Riks. De geruststellende derde goal kwam er vijf minuten voor tijd alsnog na een mooie aanval en niet geheel verrassend werd deze volledig opgezet door de invallers Wessel Claassen, Tijn Riks en Thomas Koene. Het eindstation was Sander Koene: 1-3.

Een wedstrijd met duidelijk twee gezichten. Een slappe eerste helft werd Nagele uiteindelijk niet fataal na een prima tweede bedrijf, maar tegen een betere tegenstander zal dat wel het geval zijn. En laat nou net zo'n tegenstander volgende week op bezoek komen in Nagele als de makkelijk scorende koploper QVC om 14:30 uur de opponent is.

Opstelling Nagele: Redmer Miedema, Stijn Andela, Koen Westervoorde, Remon Kappers, Laurens Bloo (45. Leon Rienks), Jeroen van der Vijgh, Cas Riks (75. Wessel Claassen), Sander Koene, Jens Riks (60. Thomas Koene), Dennis Koene (60. Tijn Riks), Luc de Buck (60. Branco van Mourik).