Emiel Krops op de brommer bij winst Nagele tegen Creil-Bant

Zuidwend 10
8314AA
BANT

Na de eenvoudige overwinning van vorige week uit bij Willemsoord speelde Nagele vandaag weer uit, nu in Bant met als tegenstander Creil/Bant. In deze eerste derby van dit seizoen begon Nagele goed want al binnen 60 seconden had het op een 0-1 voorsprong kunnen staan. Okke de Jonge mocht op aangeven van Ad Withaar van binnen de 16 vrij aanleggen, maar zijn schot miste kracht en precisie. In de 5e minuut kreeg Nagele haar 2e kans, nu kopte Stijn Andela vanuit een corner net over.

Na het goede begin van Nagele nam Creil/Bant het initiatief over en Nagele moest noodgedwongen terug. Het overwicht van Creil/Bant duurde precies 25 minuten. In deze 25 minuten kreeg Creil/Bant ook een aantal mogelijkheden. In de 13e minuut kreeg de thuisploeg een vrije trap aan de linkerkant. Waar nagenoeg iedereen rekening hield met een voorzet, werd de bal hard onderin de korte hoek geschoten. Keeper Redmer Miedema kon ternauwernood een doelpunt voorkomen. In dezelfde minuut werd een corner door een van de spelers van Creil/Bant net over gekopt. Een paar minuten later wederom een corner die op de bovenkant van de lat werd gekopt. In de 19e minuut was het uiteindelijk wel raak. Cas Riks begon met een sterke rush vanuit het hart van de verdediging, maar vond uiteindelijk toch een speler van Creil/ Bant op zijn weg. De bal kwam daarna voor de voeten van Jeroen van der Vijgh die een te korte combinatie aanging waardoor een van de spelers van Creil/Bant zomaar door het midden kon oprukken. Nagele legde hem geen strobreed in de weg en de 1-0 was een feit.

Nagele kwam daarna nog een keer in de problemen na een korte terugspeelbal, maar dat was meteen ook, na later zou blijken het laatste echte wapenfeit van de zijde van Creil/Bant. Nagele nam het initiatief daarna over en gaf dit uiteindelijk nooit meer uit handen.

Emiel Krops was bij Nagele het laatste kwartier voor rust de gevierde man. Hij was vele malen sneller dan zijn directe tegenstander en tot drie keer toe liep hij zijn directe tegenstander er uit. Dit leverde elke keer een kans op. De eerste keer dat hij er langs ging, gaf hij de bal voor op Ad Withaar maar het was een verdediger die dit tenauwernood kon verkomen en van dichtbij op de eigen paal schoot. Even later was het wel raak. Uit een identieke situatie gaf hij de bal weer laag voor op Ad Withaar die nu op fraaie wijze de keeper van Creil/Bant het nakijken gaf: 1-1. Even later zette Emiel Nagele op een 1-2 voorsprong. Weer liep hij zijn directe tegenstander er uit en kreeg hij vrije doorgang naar het doel van Creil/Bant. Hij liet de keeper kansloos.

Nagele had zelfs nog voor rust op een 1-3 voorsprong kunnen komen. De net daarvoor voor de geblesseerde Laurens Bloo ingevallen Remon Kappers schoot op aangeven van Ad Withaar hard in. De keeper van Creil/Bant kon de bal nog net tot corner verwerken. De rust werd aangevangen met een 1-2 voorsprong voor Nagele.

Na rust was het uiteindelijk een meer spannende dan goede wedstrijd. Nagele had met Jeroen van der Vijgh, Pim Withaar en Sander Koene het middenveld compleet in handen. Creil/Bant had daar veel moeite mee en hanteerde veelal van achteruit de lange bal. De meeste lange ballen kwamen niet aan en als ze al wel aan leken te komen, waren de meeste ballen voor Nagele. Nagele speelde opbouwend veel beter dan Creil/Bant en had de wedstrijd al ver voor de 90e minuuut kunnen en moeten beslissen. De grootste kansen waren voor Thomas Koene en Ad Withaar. Thomas Koene schoot van dichtbij in vrije positie op de keeper. In de rebound had Ad Withaar de 1-3 kunnen en moeten maken, maar voor een leeg doel schoot hij over. Het laatste deel van de wedstrijd was het zoals al eerder geschreven meer spannend dan goed. Creil/Bant probeerde nog wel om langszij te komen. Maar verder dan een paar kleine mogelijkheden kwam het niet, en dus bleef de gelijkmaker uit. Een gelijkspel zou voor de thuisploeg ook meer geweest zijn dan het deze middag verdiende want Nagele was vandaag duidelijk de beter voetballende ploeg en won uiteindelijk volkomen verdiend van een pover spelend Creil/Bant. Door deze overwinning is Nagele bezig met een uitstekende competitiestart. Na 3 gespeelde wedstrijd heeft het zich met 7 punten uit 3 wedstrijden in de subtop genesteld. Volgende week speelt Nagele thuis tegen Delfstrahuizen. Deze wedstrijd begint om 14:30 uur.

Opstelling Nagele: Redmer Miedema, Stijn Andela, Cas Riks, Koen Westervoorde (70. Leon Rienks), Laurens Bloo (40. Remon Kappers), Jeroen van der Vijgh, Pim Withaar, Sander Koene, Okke de Jonge (70. Luc de Buck), Ad Withaar, en Emiel Krops (65. Thomas Koene)