Doeltreffend Nagele ruim langs TOP ‘63

Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

Nagele, de nummer drie van de ranglijst in de 4e klasse A, speelde vandaag thuis tegen het in de onderste regionen verkerende TOP´63 uit Oppenhuizen. Het zou uiteindelijk 4-0 worden in het voordeel van Nagele, een uitslag die hoort bij de stand op de ranglijst. Maar…..

Na 90 minuten spelen stond er inderdaad een 4-0 eindstand op het scorebord, maar deze uitslag was absoluut geen afspiegeling van de wedstrijd. TOP’63 deed zeker niet onder voor Nagele, maar waar Nagele vrij eenvoudig wist te scoren, had de tegenstander daar vandaag veel meer moeite mee. Het grootste obstakel voor TOP’63 was vandaag de keeper van Nagele, Tim Schaafsma. Dat er na 90 minuten geen enkele tegentreffer was geincasseerd, kon volledig op het conto van Tim worden geschreven. Met name rond de 35e minuut van de eerste helft was hij heel erg belangrijk. De gasten kregen toen een aantal goede kansen, maar steeds weer vonden ze Tim op hun weg. TOP´63 werd er een beetje moedeloos van.

Deed Nagele zelf dan helemaal niets? Nee natuurlijk niet, maar waar TOP’63 deze wedstrijd een aardig aantal kansen kreeg, waren de kansen voor Nagele zo ongeveer op één hand te tellen. Toch kwam Nagele al vrij snel op voorsprong. Al in minuut 12 stond de 1-0 op het scorebord. Luc de Buck speelde zich vanaf de linkerkant goed vrij en schoot van net buiten de 16 op het doel. De keeper van TOP’63 was op slag kansloos.  Even daarvoor was Nagele al dicht bij een treffer, maar Okke de Jonge zag een kopbal gekeerd worden terwijl Stijn Andela in de rebound eveneens de keeper op zijn weg vond. Na deze 1-0 voorsprong kreeg Nagele in de eerste helft nauwelijks nog kansen om haar voorsprong te vergroten, alleen Luc de Buck was dichtbij. Hij zag een kopbal, na een goeie voorzet van Sander Koene, net gekeerd worden door een van de verdedigers van TOP’63.

De 2e helft week niet veel af van de eerste helft. TOP’63 had misschien wel het meeste balbezit, maar het was Nagele dat veel doeltreffender was. TOP’63 kreeg na rust zeker nog kansen, maar of de paal, of de lat of keeper Tim Schaafsma voorkwamen een doelpunt. Nagele was aanvallend veel trefzekerder en wist in 64e minuut haar voorsprong te vergroten. De tot op dat moment nagenoeg onzichtbare Sander Koene maakte meteen het veruit mooiste doelpunt van de wedstrijd. In de 16 meter kreeg hij de bal aangespeeld, nam deze aan, wipte hem over zijn directe tegenstander heen en schoot hem daarna onhoudbaar binnen: 2-0.

Voor Nagele was deze 2e goal zeker belangrijk want elke tegentreffer had daarvoor puntenverlies kunnen opleveren. Na deze mokerslag probeerde TOP’63 het nog wel, maar Nagele kwam niet echt meer in de problemen. Trainer Wiesenekker kon dan ook lekker al zijn wissels inbrengen. Wissels die uiteindelijk nog best een belangrijke rol in het resterend deel van de wedstrijd zouden hebben. Bij Nagele werden Emiel Krops, Cas Riks, Okke de Jonge en Luc de Buck vervangen door Dennis Koene, Max Koene, Branco van Mourik en Joris Koene. Voor laatstgenoemde betekende dit zijn competitie debuut in Nagele 1.

Met name Dennis Koene was in de korte periode dat hij meespeelde belangrijk. Als spits tekende hij op aangeven van neef Max voor het 3e doelpunt van Nagele. Dezelfde Dennis Koene scoorde in de 90e minuut het 4e doelpunt van Nagele. Een voorzet van weer een neef, nu Sander, werd door hem van dichtbij binnen gekopt. Hij bepaalde daarmee de eindstand op 4-0. Een uitslag die absoluut geen afspiegeling was van de wedstrijd, maar in het voetbal gaat het nu eenmaal om doelpunten. Nagele was vandaag van beide teams de meest gelukkige, in ieder geval de meest trefzekere.

Door deze overwinning wist Nagele zich te handhaven in de bovenste regionen van de 4e klasse A, maar als het daar wil blijven zal het de komende wedstrijden toch beter voor de dag moeten komen. Want het zal ongetwijfeld ook wel eens iets minder meezitten dan vandaag. Aanstaande zaterdag zal Nagele meteen op de proef gesteld worden als het in IJlst speelt tegen de nummer vier van de ranglijst, IJVC. Nagele weet dat het dan maximaal moet presteren om met één of drie punten huiswaarts te keren.

Opstelling Nagele: Tim Schaafsma, Remon Kappers, Koen Westervoorde, Leon Rienks, Stijn Andela, Cas Riks (65. Max Koene), Jeroen van der Vijgh, Okke de Jonge (60. Branco van Mourik), Luc de Buck (60. Dennis Koene), Sander Koene en Emiel Krops (80. Joris Koene).