Nagele verspeelt winst in slotseconde tegen IJVC

IJVC 1

Melle Kramer

24 september 2022 14:30

J.H. Strampel

opmerkingen

Sportpark v.v. Nagele
Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

Nagele deed zich zelf vandaag misschien wel tekort door in de thuiswedstrijd tegen IJVC met 1-1 gelijk te spelen. De wedstrijd van vandaag leek qua scoreverloop veel op eerdere wedstrijden tegen IJVC. Een gelijkspel na late (tegen)treffers. Vandaag was het niet anders. Nagele stond in de laatste seconde van de wedstrijd nog met 1-0 voor, maar toen scheidsrechter Strampel voor het einde van de wedstrijd floot, stond er wel een 1-1 eindstand op het scorebord.

Al snel bleek dat scheidsrechter Strampel en VV Nagele deze middag geen goede combinatie waren. Vanaf de eerste tot en met laatste minuut lagen de scheidsrechter en VV Nagele met elkaar overhoop. Het resulteerde uiteindelijk in een 9-tal gele kaarten voor Nagele. Een van deze gele kaarten was voor een overtreding, een voor tijd rekken, de andere 7 kaarten waren voor praten. Met name het praten tegen de scheidsrechter werd meteen bestraft. Wel had Nagele een groot deel van deze kaarten kunnen voorkomen. Als je na 1 of 2 kaarten weet dat je voor praten tegen de scheidsrechter geel krijgt, kun en moet je daar rekening mee houden. Als je het daarna toch nog een aantal keren overkomt is dat, hoewel emoties hierbij vaak een rol spelen, niet echt slim te noemen.

IJVC deed het vandaag verstandiger en had geen enkel probleem met de leiding, zij kregen deze middag maar 1 gele kaart. Uiteindelijk bleken er op het wedstrijdformulier vreemd genoeg maar 6 gele kaarten voor Nagele te staan, waarbij 2 gele kaarten voor Sander Koene. Twee gele kaarten is dus rood, maar de laatste gele kaart werd pas na het eindsignaal gegeven.

Maar uiteindelijk ging het vandaag niet over de scheidsrechter, maar om het voetbal. Nagele en IJVC maakten er een leuke pot van. Nagele begon slecht want het eerste kwartier van de wedstrijd was overduidelijk voor IJVC. Wel kreeg Nagele de eerste kans, maar Ad Withaar zag zijn schot in de handen van de keeper van IJVC verdwijnen. Nagele mocht van geluk spreken dat IJVC het  vizier in deze beginfase niet op scherp had staan. Voorzetten kwamen niet echt goed voor het doel terwijl schoten van afstand de nodige precisie misten.

Na dit kwartier kwam Nagele beter in de wedstrijd en werd het gelijkwaardig aan IJVC. Nagele kreeg zelfs een paar kansjes, maar echt gevaarlijk werd het ook weer niet. In minuut 27 claimde Nagele een strafschop toen Ad Withaar binnen de 16 ten val werd gebracht of ten val kwam. Scheidsrechter Strampel zag er geen strafschop in. De laatste kansen in de eerste helft waren voor IJVC. Eerst voorkwam keeper Redmer Miedema door goed ingrijpen een doelpunt voor IJVC terwijl even later een voorzet van de linkerkant net te hoog was voor de rechterspits van IJVC om de bal binnen te koppen. Bij rust stond  er dan ook een 0-0 stand op het scorebord.

In de tweede helft was Nagele grote delen de bovenliggende partij en kreeg ook kansen om op voorsprong te komen.
Eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat ook IJVC nog kansen kreeg. Zo belandde er een vrije trap buiten bereik van keeper Redmer Miedema op de paal terwijl even later de aanvoerder van IJVC bij een 1 op 1 situatie dezelfde keeper op zijn pad trof.

Na een uur spelen kwam Nagele op voorsprong. De zeker in de tweede helft sterk spelende Thomas Koene kwam over links goed door en gaf de bal vanaf de achterlijn laag voor. De bal kwam iewat gelukkig voor de voeten van de vaak op de goede plaats staande Luc de Buck die van dichtbij de 1-0 op het scorebord wist te zetten. Nagele bleef na deze 1-0 voorsprong de gevaarlijkere ploeg en kreeg een aantal kansen om de voorsprong te vergroten. De beste kans was voor Luc de Buck die door AdWithaar vrij voor de keeper werd gezet, maar de inzet van Luc was niet al te geweldig zodat de 1-0 stand op het scorebord bleef staan. Nagele leek de 3 punten over de streep te trekken, maar in de slotseconde van de wedstrijd kwam IJVC toch nog langszij toen ze op ruim 20 meter van het doel van Nagele een vrije trap kregen. Waar een grote muur zeker op zijn plaats was geweest, volstond Nagele met een muurtje van maar 3 of 4 spelers. IJVC schoot de bal vrij eenvoudig langs deze muur. Redmer Miedema kon het schot eerst nog keren, maar hij was kansloos in de rebound zodat er uiteindelijk een 1-1 eindstand op het scorebord kwam te staan. Nagele hield dus een punt aan deze wedstrijd over in plaats van drie. Een teleurstelling. Aan de andere kant was het punt voor IJVC misschien toch wel verdiend want zo groot was het krachtsverschil vandaag ook niet als er al van echt krachtsverschil sprake was.

Volgende week speelt Nagele uit in en tegen Willemsoord.

Opstelling Nagele: Redmer Miedema, Laurens Bloo, Remon Kappers, Cas Riks, (60. Stijn Andela), Emiel Krops, Okke de Jonge (60. Leon Rienks), Jeroen van der Vijgh, Sander Koene, Ad Withaar (75. Dennis Koene), Thomas Koene en Luc de Buck (70. Koen Westervoorde).