Nagele JO8 in spannende derby ten onder

Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

Om te winnen moet je er altijd 1 meer maken dan je tegenstander...

De kop is er weer af! De 2e speelronde is ingedeeld en we spelen onze eerste wedstrijd thuis! Nu is dit deze speelronde wel onze enige thuiswedstrijd maar ach, zo zien we nog eens wat bij andere clubs.

Vandaag spelen we een echte polderderby: thuis tegen Tollebeek J08. Met een complete fitte selectie staan we om 0900u te trappelen om te beginnen. Vandaag "gewoon" 6 tegen 6 dus we beginnen met 2 wissels.

Na de eerste 10 minuten onze eerste time-out. We spelen lekker, zijn niet bang, zoeken elkaar op en proberen elkaar op tijd in te passen. Dit leren we ook in onze trainingen en komt op zaterdag dan goed van pas!

In het 2e kwart verslappen we iets. Dit resulteert in 2 doorbraken van onze tegenstander. De goals zijn niet wonderschoon maar wel effectief. Ruststand 0-2.

Dat we niet bij de pakken neer gingen zitten was de duidelijke conclusie na het teamoverleg. Doelpunten moesten gemaakt worden! En dat wilde iedereen wel doen. Maar ja, om nu met 6 man in de spits te gaan staan... Dus er kregen er ook een paar de taak om toch zich voornamelijk bezig te houden met het verdedigen.
Maar goed: aanvallend gesproken, aanvallend uitgevoerd! En wat blijkt: we scoren! Zelfs 2x! Helaas dat Tollebeek toch een goeie tegenaanval kan omzetten in hun 3e goal. Het blijft spannend tot het laatste fluitsignaal met een goeie kans in de laatste minuut alleen de bal wil er niet in. Eindstand 2-3. Handje geven en koppen omhoog: lekker gespeeld en volgende week doen we weer ons best!