Nagele JO15 hengelt punten binnen tegen Urk

Ploegstraat 10
8308AA
NAGELE

De winterstop zit er weer op en de mannen van de JO15 stonden vandaag weer klaar op het veld. Waar we voor de winter 1ste werden in de bekerpoule (3de klasse) en ook in dekorte competitie (2de klasse) die daarop volgde. Spelen we tot aan de zomerstop in een lange competitie (1ste klasse).
Vandaag stond dan ook de 1ste wedstrijd op het programma, thuis tegen Urk JO15-2.

Waar de leiders vooraf dachten met 14 man te beginnen, en dus ruim in de wissels te zitten, misten er toch nog 2 spelers. Maar goed dat er toch nog een wissel was, want die was ook hard nodig vandaag. Vanaf het begin had Nagele het betere van het spel wat ook resulteerde in een paar kansen. Dezekansen gingen er allemaal niet in, maar in de 20ste minuut was het verdediger Obinna die uit een corner de bal voor z’n voeten krijgt en scoorde. Niet veel later een bijna identieke situatie waarbij Obinna weer de bal voor z’n voeten kreeg uit een corner, maar helaas ging deze er niet in. Nagele bleef het betere van het spel houden, maar de score zou niet meer verdubbelt worden voor rust. Toch had dit nog wel gekund, want 10 minuten voor de rust was het Reaghean die de bal op de rand van de 16 aangespeeld kreeg en deze vrij voor het inschieten had. Maar laten we het erop houden dat een polletje roet in het eten schopte.

Waar je tegen Urk vaak denkt dat het een harde wedstrijd wordt was dat vandaag niet het geval. De scheids liet veel door voetballen wat ook het spel bevorderde en blies daarom weinig op z’n fluit. Dit kan natuurlijk ook komen, omdat hij in training is geweest bij Bas Nijhuis.

Na rust was het spelbeeld niet veel anders. Urk kreeg ook zijn kansen, maar dit resulteerde niet in goals. 10 minuten na rust was het wel weer raak. Vanaf de rechterkant werd de bal voorgegeven. Op de rand van de 16 was het de verdediger van Urk die de bal weg wilde werken met een sliding, maar via de knie van Jurre ging de bal over de keeper het doel in. 2-0 voor en dat was ook wel nodig. Urk drong wat meer aan en kreeg meer mogelijkheden. Een afstandsschot kon nog maar net gered worden toen Menno zich volledig uitstrekte en de bal uit de hoek wist te halen. De wedstrijd liep al tegen het einde toen er toch nog iemand geblesseerd het veld af moest. Axl blokte een bal waarbij hij door z’n enkel ging. Zoals het nu lijkt zal hij de komende tijd zijn team vanaf de zijkant moeten aanmoedigen, want een enkelblessure kan lang duren. Als we z’n leider moeten geloven.

Uiteindelijk hebben we verdiend met 2-0 gewonnen van Urk en beginnen we goed aan de competitie. Dit zullen we volgende week door moeten trekken in Meppel als we spelen tegen FC Meppel JO15-1. Ook zij hebben hun 1ste wedstrijd gewonnen, dus zullen we er weer moeten staan.