De 3e helft ging goed, nu nog de andere

Flevo Boys 5

14 september 2019 14:30

Onbekend

Zoals vanouds heeft Nagele sinds dit jaar weer 3 senioren elftallen. In Nagele 3 spelen de iconen van vroeger, in Nagele 1 de spelers van nu en in Nagele 2 wellicht de spelers van straks. De selectie zal niet altijd hetzelfde zijn, maar dat we een jong elftal zijn staat als een paal boven water. Hier gaat plezier boven prestatie. Al zou het ook best samenhangend kunnen zijn, dat er door plezier automatisme en flitsende combinatievoetbal kan ontstaan en wie weet een promotie naar 4e klasse of zelfs zilverwerk.

De constructie van Vincent Kompany bij Anderlecht geldt bij ons ook. Bas Sellies en Harmjan Hospers zijn zowel coaches als spelers. Wie goed opgelet heeft, had gezien dat Nagele 2 geen beker speelt. Dat is geen enkel probleem. Tegenwoordig bestaat er Instagram en hebben steeds meer elftallen een account, waar ze bijv. ook een oproep voor een tegenstander kunnen plaatsen. Alsof het tinder is om een perfecte match te regelen. Flevo Boys 5, ook een jong elftal van 20 +/-, kwam met zo’n oproep. Het werd dus een zonovergoten uitwedstrijd om 14.30 in Emmeloord.

In een 433 opstelling a lá Barça, met aanvallers kort bij elkaar, begon Nagele aan de wedstrijd. De leenspeler van vandaag was Todd Vegterlo. Meer dan een pilsje kostte hij niet. De eerste helft was echt gelijkwaardig. Flevo Boys had iets meer balbezit, maar Nagele zette er meer kansen tegenover. Merlijn haalde weliswaar nog een bal van de lijn, nadat de spits van Flevo Boys achter Anton dook en de bal over Ricky lepelde. Toch kwam er een openingstreffer kort voor rust. Ricky als aangever en Harm Jan als afmaker. Je zou denken dat het gaat om een verre uittrap en een weergaloos afstandsschot van Harmjan, maar dat zou onwerkelijk zijn. Het was een corner van Flevo Boys die niet goed weggewerkt werd en bij de 2e paal kon iemand hard afdrukken, waardoor de flipperkast-situatie zijn intrede deed. 1-0.

Na de rust speelde we in een 4231 formatie. De Real Madrid variant. Dennis en Thomas Koene kwamen werkelijk op vliegsnelheid aan in Emmeloord en versterkte ons de 2e helft. Ook nu was het gelijkwaardig en een leuke, nuttige oefenwedstrijd. Gelukkig kwamen de 10 supporters niet voor niets en kwam Nagele op 1-1. Ferry kwam voorin in balbezit, de trukendoos ging open en hij wist daarmee Koen te bereiken, die op zijn beurt Dennis met een steekbal aanspeelde. Als een sluwe vos passeerde hij de keeper. Samen met Harm Jan de topscorers van Nagele 2! Todd zou een meter trakteren als Ferry de winnende zou maken, maar meneer had kramp en moest zich laten wisselen. Ondertussen lag Timo lekker te tukken en speelde hij een aanvaller op de best mogelijke manier in. Met 1 balcontact lag de bal achter Ricky: 2-1. Niet veel later kwam de 3-1 op het scorebord. Deze kwam gelukkig niet door ons. De 3-2 werd afgekeurd, omdat Thomas schijnbaar buitenspel stond. Hadden we nu maar een VAR. Helaas bleef het bij 3-1. Volgende week, thuis tegen SVM 3, staat het debuut van Robin van de Beek gepland. Ik zou kijken!