Nagele 1 op het 10 dorpentoernooi

26 augustus 2019 11:15

Met een selectie van 17 man reisde Nagele af naar Tollebeek voor het 10 dorpentoernooi. Nagele deed het zeker niet onverdienstelijk en legde in Tollebeek aardig verzorgd voetbal op de mat. Door het ruime aanbod in spelers moest er veel in de opstelling worden geschoven. Dat dit ten koste zou kunnen gaan van het resultaat werd voor lief genomen.

In de poule was Nagele qua voetbal, percentage balbezit en kansen zeker gelijkwaardig aan haar tegenstanders maar beide wedstrijden tegen Emmeloord (uiteindelijke toernooiwinnaar) en Urk 3 werden wel met 1-0 verloren.

Het toernooi werd afgesloten tegen een nummer 3 uit een andere poule Flevo Boys 3. Deze wedstrijd eindigde in 2-2. Doelpuntenmakers bij Nagele Dennis Koene en Thijs Engelchor. Hoewel de resultaten nog niet geweldig waren zal trainer Evert Tromp een positief gevoel aan deze dag overgehouden hebben. Duidelijk is dat hij dit jaar een grote keuze heeft en er echt sprake is van concurrentie. Er lijkt dan ook een mooi seizoen aan te komen.