Trainen voor de jeugd

29 april 2020 9:00

Naar aanleiding van de persconferentie van dinsdag 21 april hebben wij besloten om voor de jeugd de trainingen weer op te pakken. Vanaf donderdag 30 april zal er weer getraind worden. In eerste instantie één keer in de week op de donderdagavond met het volgende programma:

Jeugd tot en met 9 jaar: van 18.00 uur tot 18.45 uur

Jeugd tot en met 12 jaar: van 19.00 uur tot 19.45 uur

Jeugd tot en met 17 jaar: van 20.00 uur tot 20.45 uur

Er wordt getraind met een indeling op leeftijd en niet meer op in welk team een jeugdlid zat voor de competitie werd stilgezet.

Wellicht kan er in de nabije toekomst gekeken worden om 2x in de week te gaan trainen, maar we beginnen met 1x.

Als leidraad voor deze trainingen houden wij het protocol aan wat geschreven is door NOC NSF: https://nocnsf.nl/sportprotocol

Veiligheid- en hygiëneregels voor iedereen

Wij adviseren om onderstaande maatregelen uit te voeren.

• voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop;

• blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;

• blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je je kind weer laten sporten en naar buiten;

• blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat u tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet u thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;

• houd 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar);

• hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;

• ga voordat je naar de club vertrekt thuis naar het toilet;

• was voor je training thuis je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden;

• was je handen met water en zeep voor en na bezoek sportlocatie;

• douche thuis en niet op de sportlocatie;

• vermijd het aanraken van je gezicht;

• schud geen handen;

• kom niet eerder dan 10 minuten voor de sportactiviteit aan op de sportlocatie en ga direct daarna naar huis.

Tussen de trainingen van de verschillende leeftijden zit steeds 15 minuten. Gebruik deze tijd om op tijd te komen maar niet eerder dan 10 min voor aanvang en gebruik deze tijd om weer direct naar huis te gaan.

Ouders en/of begeleiders die kinderen komen halen en/of brengen vragen wij ook om contact met anderen tot een minimum te beperken en in ieder geval minimaal 1,5 mtr afstand te houden.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben kunt u terecht bij Steven van Mourik of Thomas Keur.

Veel plezier en blijf gezond.

Namens jeugdcommissie en bestuur V.V. Nagele

Steven van Mourik