Nagele ontvangt Espel

25 september 2020 12:00

Vorig seizoen stond Nagele - Espel op het programma toen plots al het voetbal eruit werd gegooid. Het wedstrijdboekje was al gemaakt en de tekst van toen is hieronder te lezen. Het goede trackrecord is nog steeds in stand. Het huidige seizoen begonnen beide teams prima. Nagele won met 0-7 bij Blokzijl, Espel versloeg thuis Bakhuizen met 3-1.

Tekst wedstrijdboekje Nagele - Espel 14 maart 2020

Nagele kwam vorige week tegen laagvlieger Woudsend niet verder dan 0-0. Het betekende het vierde gelijkspel dit seizoen (twee keer 2-2 tegen IJVC, twee keer 0-0 tegen Woudsend). Het puntverlies had echter geen grote gevolgen. Koploper UDIROS verloor waardoor Nagele één verliespunt minder heeft in de competitie en het winnen van de 2e periode nog steeds in eigen hand heeft. Een driepunter thuis in de inhaalwedstrijd tegen Boornbergum (11 april) is daarvoor voldoende. En dat alles is te danken aan de tegenstander van vandaag: Espel.

Zij versloegen vorige week namelijk thuis UDIROS met 3-1. Een verrassing, aangezien Espel tegen teams uit de top 5 nog geen punt wist te halen. Verliespartijen waren er uit bij UDIROS (4-2), Heerenveen (5-3) en IJVC (5-0) en thuis werd er met 1-3 verloren van Nagele. Voor de rest laat het team van Johan Knoll (ex-VHK) heel weinig punten liggen. Alleen Boornbergum mag een ‘angstgegner’ genoemd worden (2-0 verlies uit, 1-1 thuis).

Vaak kwamen Nagele en Espel (de nummers 2 en 4 op de ranglijst) elkaar niet tegen in het verleden. Slechts drie keer in competitieverband sinds 1998. Daar waar Nagele veel in de 3e en 4e klasse speelde, kwam Espel vooral uit in de 5e. In het seizoen 2006/2007 stond de laatste editie op het programma. Nagele won met 2-0. Verder was er een 6-0 overwinning (2003/2004) en een 0-0 gelijkspel (98/99). Het ‘trackrecord’ van Nagele tegen Espel is sowieso heel goed te noemen. Van de officiële wedstrijden sinds 1998 (competitie en beker, uit en thuis) was er 7 keer winst, 2 keer een gelijkspel (beide in 98/99) en 0 nederlagen met het doelsaldo 28-5. Maar zoals we de afgelopen weken op de aandelenbeurzen hebben kunnen zien, rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Veel kijkplezier gewenst!