Afscheid trainer Evert Tromp

7 juni 2021 21:45

Afgelopen zaterdag, 5 juni, is er afscheid genomen van Evert Tromp als hoofdtrainer van V.V. Nagele. Samen met de 1e selectie en staf is er stilgestaan bij drie seizoenen hoofdtrainerschap van Evert.

Evert begon als hoofdtrainer in het seizoen 18/19. In dit seizoen had Evert de beschikking over een team wat bestond uit oudgedienden en jonge aanwas. Na een moeizaam seizoen degradeerde V.V. Nagele helaas uit de 4e klasse.

Het seizoen 19/20 begon met het inpassen van een lichting (zeer) jonge spelers die doorstroomden vanuit de JO19. Door te zorgen voor een goede sfeer en een goed functionerende staf kwam ereen mooi representatief 1e selectie op de been. Het seizoen begon goed met mooie uitslagen en verzorgd voetbal, tot in maart 2020 de Covid-19 pandemie roet in het eten gooide. De competitie werd stilgelegd terwijl Evert en zijn jongens op dat moment de minste verliespunten hadden in de competitie. Binnen alle maatregelen die vanaf dat moment van kracht waren heeft Evert zich altijd ingezet om het maximaal mogelijke te doen met het 1e elftal om klaar te zijn voor een eventuele hervatting van de competitie. Helaas is seizoen 19/20 nooit uitgespeeld.

Bij de voorbereiding voor het seizoen 20/21 kon alles gelukkig weer opgepakt worden. Door een goede voorbereiding gevolgd door een knappe plaatsing voor de 2e bekerronde bleek Nagele klaar voor de start van de competitie. Hier werden maar 2 (2x winst) wedstrijden gespeeld waarna het voetbal door de oplaaiende Covid-19 pandemie wederom zorgde voor een competitiestop. Tot op de dag van zijn afscheid heeft Evert zijn selectie bij elkaar en fit gehouden voor een eventuele hervatting van de competitie. De hervatting van seizoen 20/21 is er ook dit seizoen niet gekomen.

Ontzettend spijtig is het dat Evert door de Covid-19 pandemie nooit sportief heeft kunnen oogsten van zijn harde werk bij onze vereniging. Wij hebben Evert leren kennen als een bevlogen trainer die goed begrijpt wat er bij een kleine vereniging als V.V. Nagele speelt en daar ook mee weet om te gaan. Een goede sfeer en goed contact met zijn spelers zijn zaken die Evert hoog in het vaandel heeft staan. Ook de jeugd bij Nagele heeft de vruchten geplukt van Evert zijn aanwezigheid. Evert vond het prachtig om de jeugdkeepers te trainen en als het nodig was ook jeugdelftallen te trainen.

Evert gaat bij Wolvega als hoofd jeugdopleidingen zijn carrière vervolgen. Een functie die ons inziens fantastisch bij hem past.

Evert, bedankt voor alles wat je voor onze vereniging betekent hebt in de afgelopen drie seizoenen en wij wensen jij jou en je gezin het allerbeste voor de toekomst toe.

V.V. Nagele

DDC7AF66-21EE-4637-8284-FDDAC2D70A07.jpeg