Nagele loot thuis tegen hoofdklasser Hoogeveen

7 oktober 2021 15:30

Nagele 1 speelt in de 1e knock-out ronde van de beker thuis tegen zondag hoofdklasser Hoogeveen 1. Althans thuis? De kans dat deze wedstrijd daadwerkelijk in Nagele wordt gespeeld lijkt zeer klein.

Hoogeveen is de trotse koploper in de Hoofdklasse A met 6 gespeeld en 18 punten. Geen gemakkelijke loting dus.... maar wel een mooi affiche natuurlijk. In het bekerweekend speelt de ploeg een competitiewedstrijd en dus zal de wedstrijd doordeweeks gespeeld moeten worden.

Het duel staat voorlopig gepland op woensdagavond 10 november om 19:30 uur. In Nagele kan dan niet gespeeld worden wegens het ontbreken van lichtmasten op het hoofdveld. Waar en wanneer deze wedstrijd dan wel gespeeld gaat worden is voorlopig dus nog onduidelijk. Wellicht dat er uitgeweken kan worden naar bijvoorbeeld Tollebeek. Voor een club als Nagele komt het niet vaak voor om voor de beker tegen een hoofdklasser te spelen, dus zal het ongetwijfeld een speciale avond worden.

De laatste keer dat Nagele een hoofdklasser trof voor de beker was 11 jaar geleden. Ook toen thuis tegen een team uit Hoogeveen namelijk HZVV. Maar destijds wel gewoon lekker op zaterdagmiddag om half 3 in Nagele. Het werd een memorabele dag waar Nagele met een 0-2 achterstand de kleedkamers opzocht maar na rust spectaculair terug kwam tot 2-2. De doelpunten kwamen destijds van de voet van twee 17-jarigen..... Emiel Krops en Ad Withaar. De stunt kon net niet compleet gemaakt worden: Nagele verloor na penalties.