Nog geen schrijntje sleet bij matadoren

1 april 2022 14:00

De matadoren van Nagele herrezen vorige week vrijdag uit een lange winterslaap. Wie dacht dat het niveau hier onder zou hebben geleden, kwam zwaar bedrogen uit.

De voorjaarsreeks is dus weer begonnen. Vorige week vrijdag streek het circus neer in Tollebeek. Ook in Nagele zal er dit seizoen gespeeld worden en wel op vrijdagavond 29 april. DE kans om je idolen van vroeger weer eens op het veld in actie te zien, dus noteer deze datum in je agenda. Het volledige programma:

Vrijdagavond 25 maart Tollebeek
Vrijdagavond 8 april Vollenhove
Vrijdagavond 29 april Nagele
Vrijdagavond 13 mei SC Emmeloord

Nagele 'oud' zegeviert tegen Muis en consorten

Nagele 1 speelde haar eerste wedstrijd om 19:50 uur tegen SC Emmeloord. Een 'Keurtje' zorgde voor een 0-1 achterstand, maar al gauw werd dit rechtgetrokken. Buzzy draaide soepeltjes weg bij zijn tegenstander, en had een acceleratie in huis om u tegen te zeggen: 1-1. Niet veel later schoot Buzzy een assist van Michel hoog en hard tegen de touwen: 2-1. Er leek geen vuiltje aan de lucht maar uit het niets viel de 2-2. In extremis dacht Nagele toch nog op 3-2 te komen. Michel legde af op Sjeppe, althans dat dacht hij. Het oogvermogen van Michel boet blijkbaar harder in dan zijn loopvermogen, want anders was hij mogelijk voor eigen succes gegaan. Het was nameliijk Buzzy die het vonnis mocht vellen, helaas vond hij de keeper op zijn weg. Eindstand 2-2.

Meteen kon Nagele 1 door met een speciale wedstrijd tegen Tollebeek, want niemand minder dan Muis speelde mee. En dat haalde het beste naar boven bij sommige Nagele spelers die een eigen fanbase hebben. De 1-0 was uit het boekje. Het was Buzzy die door kwam over rechts en Sjeppe vrij zag komen aan de andere kant doordat Michel een opofferingsloopje maakte. Sjeppe nam aan, stelde zijn schot nog even uit en pushte vervolgens binnen: 1-0. Niet veel later stoomde dezelfde driehoek weer richting het doel van Tollebeek. Sjeppe dreef de bal op, Buzzy maakte ruimte op links, Michel op rechts. De keuze viel op het laatste moment op Michel die binnenschoot: 2-0. De partij werd vervolgens rustig uitgetikt. Althans, Buzzy ging nog tot twee keer toe op zijn knieën voor een Tollebeek speler binnen nog geen drie seconden. Als het Muis was geweest hadden we het kunnen begrijpen. Nu niet. Een zwaar bebloede en geschaafde knie was het gevolg. Ondanks het kalme positiespel kon niet voorkomen worden dat Tollebeek nog scoorde. Eindstand 2-1 winst. De selectie vandaag: Thomas, Daan, Paul B, Sjoerd, Jochem, Robin, Michiel, Mees.

Nagele 'jong' ziet Gaizka debuteren

Ook Nagele 2 speelde, of te wel Nagele 'jong'. Zij speelden de 1e wedsrijd om 19:20 uur tegen Veno 2. Helaas heeft uw verslaggever niks van deze wedstrijd gezien. Het werd 1-1. Hierna moest men twee wedstrijden wachten, maar dat was allesbehalve een ramp want men kon afkijken bij Nagele 'oud' en het gaf het jonge enthousiaste veulen Gaizka (die vanavond zijn debuut maakte aangezien verjaardagen en alle andere zaken in het najaar voorrang hadden) de gelegenheid om zijn bezwete hoofd te laten afkoelen middels een kop koffie. Daarna de 2e wedstrijd voor Nagele 2. Maar wederom heeft uw verslaggever niks van deze wedstrijd gezien aangezien een snelle douche en een snel biertje niet snel genoeg gingen. De wedstrijd tegen Veno 1 eindigde in 3-3. De selectie: Thomas (die 4 potjes keepte), Seki, Todd, Gaizka, Erwin, Reinder, Jacco, Danny en De Witte Veer.