Sander Koene wint opnieuw de topscorers bokaal

29 juli 2022 11:00

In april leidde Remon Kappers nog verrassend de dans om de topscorerstitel met 12 goals. Maar toen stokte zijn productie plots en kwamen er kapers op de kust opzetten. De titel algeheel topscorer bij de senioren ging uiteindelijk wederom naar Sander Koene die in officiƫle wedstrijden 20 keer het net deed bollen bij Nagele 1.

Sander wist in beker-, competitie- en nacompetitie wedstrijden het meest te scoren in het afgelopen seizoen 2021/2022 bij de senioren. Toegegeven, hij had misschien wat meer wedstrijden de mogelijkheid dan enkele Nagele 2 coryfeeën maar die hadden dan weer als voordeel dat ze iets vaker tegen recreatieve defensies mochten spelen. Al met al heeft een wiskundig model uitgewezen dat dit een faire manier is van het bepalen van de topscorer en dus gaat de bokaal naar Sander Koene. Verder op het podium Jeroen van der Vijgh met een knap aantal van 16 treffers en Luc de Buck met 13 goals (waarvan negen in Nagele 1 en vier in Nagele 2).

Buiten het podium, op een oneerbiedige gedeelde vierde plek, Remon Kappers die net als Thomas Koene 12 keer het net wist te vinden. Wel werd Remon met 10 treffers de topscorer van Nagele 2. Maar dat zal ongetwijfeld voelen als slechts een doekje voor het bloeden. De top 10 bij de senioren bestaat verder uit Thijs Engelchor, Okke de Jonge, Ad Withaar, Scott Bakker en Tim Schaafsma.

De vraag is wie Sander Koene volgend jaar van de troon kan stoten want ook de twee (afgebroken) seizoenen hiervoor kwam hij als meest trefzekere uit de bus. Bij de bookmakers is hij dus nu ook weer de gedoodverfde favoriet. Voor elke ingezette euro krijg je er anderhalve euro voor terug. Rijker kun je worden door in te zetten op Remon Kappers. Ondanks zijn vele goals afgelopen seizoen hebben de bookies er weinig vertrouwen in volgend seizoen getuige zijn quotering van 345 bij Betcity. Wil je miljonair worden dan doe je er verstandig aan om wat euro's op Pim Withaar te zetten. Met een quotering van 250.000 is een investering van slechts vier euro voldoende om aan het einde van het seizoen één miljoen uitgekeerd te krijgen. Moet hij alleen nog even topscorer van het seizoen worden...

Naam Totaal goals N1 N2
1 Sander Koene 20 20