Nagele 1, Nagele 2 en JO19 zaterdag in actie

5 mei 2022 16:30

Vanwege de meivakantie komen de jeugdteams nog niet in actie, met uitzondering van JO19. Zij spelen de belangrijke thuiswedstrijd tegen concurrent DESZ JO19-2. Nagele 2 gaat op bezoek in Vollenhove en Nagele 1 ontvangt thuis Espel 1.

Nagele JO19-1 ligt op koers voor de titel met 7 gespeeld en 19 punten. Er dienen nog 4 wedstrijden gespeeld te worden, waarvan zaterdag een zeer belangrijke. Tegenstander DESZ JO19 staat dan wel 4e op de ranglijst, maar dat komt doordat ze minder wedstrijden gespeeld hebben. Met 5 gespeeld en 12 punten hebben ze slechts 1 verliespunt minder dan Nagele en lijkt het de grootste concurrent. Om 11:00 uur wordt er afgetrapt in Nagele.

Nagele 2 staat in de middenmoot maar zal ongetwijfeld de pijlen op plaats 4 hebben gericht, wat de derde voorronde voor de nieuw op te richten KNVB league oplevert. Vandaar dat de technisch directeur van Nagele 2 zich onlangs weer roerde op de transfermarkt. Er werd per direct een nieuwe speler binnengehengeld. Betrouwbare bronnen spraken over forse bedragen die over tafel gingen. Zaterdag zal gewonnen moeten worden in Vollenhove bij VENO 2 om mee te blijven doen om de felbegeerde vierde plaats.

Tot slot speelt ons vlaggenschip Nagele 1 thuis tegen Espel 1. De statistieken tegen Espel zijn goed en ook zaterdag telt er maar één ding voor het team van Peter Wiesenekker: winst. Met nog vijf wedstrijden te gaan staat Nagele nog steeds 3 punten achter op koploper MSC, dat in de laatste speelronde op bezoek komt in Nagele. Nagele hoopt op een misstap van MSC, maar om het in eigen hand te hebben zullen er doelpunten gemaakt moeten worden de komende weken. Het verschil in saldo is nu 16 in het voordeel van MSC. Dat lijkt veel maar we hebben al veel grote uitslagen langs zien komen deze competitie tegen verschillende teams. Bovendien tellen de goals de laatste speeldag dubbel (bij de één erbij, bij de ander eraf). Toekomstmuziek. Eerst maar eens proberen de drie punten tegen Espel veilig te stellen, een team dat er altijd een flinke portie werklust tegen aangooit. Nagele zal gewaarschuwd zijn. We hopen op veel publiek, tot zaterdag!

Klik op de blauwe teamnaam voor de competitiestand van de verschillende teams