Nagele 1 ontvangt thuis Foarut 1

18 november 2022 18:30

Nagele zal vandaag thuis aantreden tegen Foarut uit Menaldum. Het team van trainer Janco Croes heeft uit de eerste zes wedstrijden zeven punten gehaald en speelde vorige week haar beste wedstrijd van het nog prille seizoen: 4-1 winst tegen IJVC. Nagele heeft zes punten meer behaald.

Foarut is niet tevreden met de start van de competitie. Misschien denken ze terug aan vorig seizoen toen ze uit de startblokken schoten en het na 15 wedstrijden met 34 punten zelfs bovenaan stond in 4A. Maar daarna ging het bergafwaarts. Van de laatste 11 wedstrijden dat seizoen werden nog maar twee potjes gewonnen. Het bracht ze op plek 7 in de eindstand met 40 punten uit 26 wedstrijden. Dit jaar willen ze dat beter doen. De club stond twee jaar geleden in de schijnwerpers toen Ellen Fokkema als eerste vrouwelijke speelster ter wereld mee mocht doen tussen de mannen in de standaardklasse. Of ze er morgen ook bij is, is de vraag.

Nagele heeft een prima competitiestart. Zo werd vorige week Tonego met 0-2 verslagen. Inmiddels heeft het team van Peter Wiesenekker 13 punten verzameld uit 6 wedstrijden. De ploegen in deze 4e klasse lijken aardig aan elkaar gewaagd en dus zullen de verschillen ook deze zaterdag waarschijnlijk weer klein zijn. De wedstrijd begint om 14:30 uur en staat onder leiding van D.A. Dijkstra.

Na afloop van de wedstrijd is een ieder welkom in de kantine waar de muziek teruggaat naar de 90's en er geen gebrek zal zijn aan lasers en rookmachines. Ook het Rad zal weer ouderwets draaien. Dus tot dan!

Klik hier voor meer details van de wedstrijd van morgen>>