Twee krakers: Nagele vs Franeker (14u) en NL vs VS

1 december 2022 22:00

Het belooft een mooie zaterdag te worden met twee topduels achter elkaar. Allereerst staat om 14:00 uur Nagele 1 tegen Franeker 1 op het programma. De nummers drie en twee van de ranglijst. Aansluitend kan in de kantine gekeken worden naar Nederland tegen de USA, waar om 16:00 uur wordt afgetrapt.

We focussen ons in deze voorbeschouwing echter alleen op Nagele tegen Franeker, dat dus een half uurtje eerder begint vanwege Oranje.

Franeker, onder leiding van trainer Johannes Veenema, wist van de acht competitiewedstrijden er tot nu toe zes te winnen. Dit waren de laatste drie duels (tegen IJVC, Tollebeek en TOP ’63) en de eerste drie duels (tegen SVN, Tonego en Foarut). Daar tussendoor haperde de motor eventjes. Er was een gelijkspel thuis tegen AVC gevolgd door een 2-0 nederlaag bij Sleat. Het brengt de Friezen op de 2e plaats, drie punten achter koploper QVC en twee punten boven Nagele.

De ploeg van Peter Wiesenekker kwam vorige week niet verder dan een 1-1 gelijkspel bij AVC. Nagele voetbalde beter maar moest lange tijd tegen een achterstand aan boksen. Gelukkig was daar Ad Withaar die op aangeven van Luc de Buck in de slotfase de belangrijke 1-1 scoorde. Want met dit punt werd AVC op drie punten achterstand gehouden.

Het belooft een mooie wedstrijd te worden, want in tegenstelling tot Oranje spelen beide teams niet in een verdedigende 5-3-2 opstelling. Of één der beide trainers moet zo onder de indruk zijn geraakt van het Nederlands elftal dat er een nieuwe variant uit de hoge hoed wordt getoverd. De wedstrijd begint dus niet om 14:30 uur maar om 14:00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Gianni Hoovenstat.

Klik hier voor meer info over dit duel>>

Na afloop is een ieder welkom in de kantine om te kijken naar Nederland tegen de USA. Tot zaterdag!