De bal gaat weer rollen: Nagele 2 bijt spits niet af

13 januari 2023 12:00

Deze zaterdag stond de eerste competitie wedstrijd weer op het programma. De eer was aan Nagele 2 dat het thuis om 14:30 uur zou opnemen tegen SVM 3. Maar inmiddels is bekend dat deze wedstrijd is afgelast.

Indelingen en programma's jeugdteams
De indelingen van alle jeugdteams zijn ook weer bekend en ook de programma's staan weer op de site. Ga naar je favoriete team en klik op 'competitie' voor de indeling en op 'uitslagen & programma' voor het wedstrijdprogramma. Voor de jongste teams wordt door de KNVB bewust geen standen bijgehouden (tot en met JO10). Hier zal dan ook geen indeling/stand te zien zijn als je op competitie klikt, wel kan gekeken worden onder uitslagen & programma. Als reden hiervoor geeft de KNVB aan:

Bij de Onder 7 t/m Onder 10 pupillen worden geen uitslagen en standen meer gepubliceerd. Dit is in lijn met de ontwikkeling van de nieuwe wedstrijdvormen waarbij het draait om het vergroten van het spelplezier van pupillen. Uit onderzoek blijkt dat kinderen uitkomend in deze leeftijdsklassen nog niet in staat zijn om weken vooruit te kijken en daarom geen echte interesse hebben in rangen en standen.
Het bijhouden van een competitie en toewerken naar een kampioenschap blijkt vooral van waarde en belang voor trainers, leiders en ouders. Dit kan leiden tot onnodige spanning en druk wat ten koste gaat van het spelplezier van het kind. De KNVB houdt wel de uitslagen bij om teams op het juiste niveau in te delen.

Programma komende weken
Klik hier voor het complete programma van de Nagele teams (klik boven op volledig programma en klik onderaan op 'bekijk meer' om verder vooruit te kijken, tip: draai je mobiel). Volgende week begint de competitie weer voor de meeste teams.