Voorbeschouwing Nagele 1 vs Creil-Bant 1

2 maart 2023 12:45

De laatste competitiewedstrijd van Nagele lijkt alweer een eeuwigheid geleden want op 4 februari werd IJVC met 1-2 verslagen. Daarna volgde een soort van mini winterstop van een maand waarin voornamelijk getraind werd en er een oefenwedstrijd was in Doornspijk bij DSV '61 (0-0). Zaterdag weer voor het echie dus en wel de derby thuis tegen het wisselvallige Creil-Bant 1.

Want op de tegenstander is niet echt een peil te trekken. Het ene moment wordt er gelijk gespeeld tegen de koploper QVC (2-2) om een week later onderuit te gaan bij de hekkensluiter SVN '69 (3-1) en weer een week later Tonego op eigen veld met 5-0 op te rollen. Het is een beetje het seizoen van Creil-Bant in een notendop. Op basis van het doelsaldo zou je ze hoger op de ranglijst verwachten want in tegenstelling tot de ploegen om hun heen kan VVCB wel een positief saldo (plus zeven) laten aantekenen. Het wil zeggen dat de verliespartijen veelal nipt zijn en als er gewonnen wordt dit met ruime cijfers is.

Nipt verloren werd er ook van Nagele vroeg in het seizoen toen de thuisploeg op voorsprong kwam via Rob Beugels maar dit nog voor rust ongedaan werd gemaakt door treffers van Emiel Krops en Ad Withaar, wat resulteerde in een 1-2 overwinning voor het team van Peter Wiesenekker. Na de winterstop wist Nagele goede resultaten te halen met een gelijkspel bij Tollebeek en winst op TOP '63 en IJVC wat resulteert in een 3e plaats op de ranglijst met 27 punten uit 13 wedstrijden.

Tegenstander Creil-Bant won na de winter thuis van Sleat, verloor van Tollebeek (1-0) en IJVC (1-2) om vervolgens twee weken geleden een belangrijke 0-3 overwinnning te boeken bij TOP '63. Het brengt de zwart-geel-witten op een 8e plaats op de ranglijst met 16 punten uit 14 wedstrijden. Het team stond de laatste wedstrijden niet onder leiding van Kees Maes maar Henk Sleurink. Kees Maes besloot in de winterstop te vertrekken nadat eerder al duidelijk werd dat het contract aan het einde van het seizoen niet verlengd zou worden. Henk Sleurink werd bereid gevonden de interim taken waar te nemen en dat beviel kennelijk goed want inmiddels is bekend dat de trainer uit Ens ook volgend seizoen de hoofdtrainer zal zijn in de dorpen Creil en Bant.

We zijn benieuwd hoe Nagele weer uit de competitieloze periode te voorschijn komt. De wedstrijd start om 14:30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter D.A. Dijkstra. Het zal ongetwijfeld een interessant duel worden. Tot zaterdag!

Klik hier voor meer info over deze wedstrijd>>

Naast Nagele 1 speelt ook Nagele 2 een thuiswedstrijd, voor ieder wat wils. Om 14:30 uur wordt er op veld 2 afgetrapt tegen SVM 3. Nagele 2 rijgt na de winterstop de ene overwinning aan de andere en het zou ons dan ook niet verbazen indien SVM met lege handen het sportpark gaat verlaten. De jeugdteams zijn allemaal nog vrij deze zaterdag en zullen volgende week weer de wei in gaan.