Nagele dames 1 terug van weggeweest

8 maart 2023 15:30

Het is al weer heel wat jaren geleden dat Nagele een damesteam op de zaterdag binnen de lijnen had. Via een samenwerking met Tollebeek had Nagele zelfs enkele jaren twee teams. Vanaf dit seizoen lijken oude tijden te herleven nu een 20-tal dames, een mix van speelsters van toen en nieuw talent, op de vrijdagavond wedstrijden gaat spelen in de 30+ competitie.

Het team lijkt er klaar voor te zijn want eind januari is er gestart met de trainingen op de woensdagavond onder leiding van Ronald Portenge en Steven van Mourik. Sponsors waren ook snel gevonden want MDV Carrots (Marco de Vries) en Van der Meer Techniek (Suffridus van der Meer) zijn op de nieuwe shirst te bewonderen.

Aanstaande vrijdag worden deze tenues voor het eerst gedragen als de eerste competitie ronde op het programma staat in Tollebeek. Om 19:35 uur wordt er afgetrapt tegen Vollenhove voor een wedstrijd van een half uur. Om 21:08 uur zal Delfstrahuizen de tegenstander zijn. Het betreft 7 tegen 7. Verder zal er 31 maart op Urk en 14 april in Sneek gespeeld worden. De volgende teams zullen meedoen aan deze competitie: Flevo Boys, Giethoorn, Sneek, Ens, Lemmer, Urk, Vollenhove, Tollebeek, Delfstrahuizen en Nagele.

Benieuwd welke speelsters vrijdag in actie komen? Kom kijken in Tollebeek want uit betrouwbare bron is vernomen dat support zeer op prijs wordt gesteld.