Topweek: halve finale JO15, N2 laat vissen, circus en meer

9 mei 2023 21:00

Er wordt heel wat gevoetbald deze week. Zo nam Nagele 2 het vanavond om 19:00 uur (dinsdagavond) op bij Urk 7. Bij het schrijven van dit stuk druppelt de uitslag binnen waarbij de tegenstander flink moest vissen: 3-9 winst. Woensdagavond is er een grote wedstrijd op ons eigen sportpark: JO15 neemt het in de halve finale van de beker op tegen Bolsward JO15-1.

De wedstrijd begint om 19:00 uur en we hopen op veel publiek. Lukt het Nagele JO15 om de finale te halen?? De coaches zijn Marjolein Hiddinga en LB4 en laatstgenoemde gaf vanavond al het goede voorbeeld door mee te doen bij Nagele 2 en het net te vinden en hij hield het niet bij één keer. Nog meer verrassende doelpuntenmakers, zo vond Scott eindelijk weer eens het net en dat werd tijd volgens de coach HJ Hospers die naast coach van het 2e ook trainer is (samen met Peter Smits) van halve finalist JO15.
Klik hier voor de details en doelpuntenmakers van de 3-9 overwinning>>

Circus

Maar dat is nog niet alles deze week. Vrijdagavond strijkt het 35+ circus neer in Nagele en dat betekent volle bak met veel teams op het sportpark. Ben je liefhebber van dynamisch zeven tegen zeven voetbal, kom dat langs om de voorstelling van de verschillende polder-artiesten te bekijken. Het spektakel zal vanaf 19:45 losbarsten wanneer Nagele onder de bezielende coaching van Michel en Seki haar eerste wedstrijd van een half uur zal spelen tegen VENO 2. Om 20:55 uur speelt Nagele opnieuw tegen VENO, maar nu tegen VENO 1. Als de duisternis intreedt zal het gezelschap zich verplaatsen naar de kantine.

Terrasweer op zaterdag
Zaterdag  begint nog rustig met slechts twee jeugdwedstrijden thuis: JO10 en JO12, maar dat is slechts stilte voor de storm. Want 's middags om half 3 spelen zowel Nagele 1 als Nagele 2 thuis. Nagele 2 ontvangt nummer drie SC Emmeloord Za1 dat nog meedoet voor de titel. Maar uit werd dit team al vakkundig pootje gelicht dus waarom zaterdag niet opnieuw? Nagele 1 ontvangt Sleat 1 en wanneer het team van Peter Wiesenekker de drie punten thuis weet te houden, is het verzekerd van de 3e plek op de ranglijst. Goed voor een periodekampioenschap en dus promotiewedstrijden na het seizoen. En aangezien het weerbericht 21 graden en zon aangeeft kan dit zomaar eens een hele mooie (terras)dag worden.

Klik hier voor het programma deze week>>

Sluiting velden en renovatie hoofdveld
De gemeente is rigoureus bezig geweest en heeft het trainingsveld en pupillenveld reeds aan zomeronderhoud onderworpen (begin mei.... ) Helaas zonder de benodigde communicatie waardoor het de komende weken puzzelen wordt met de wedstrijden want op het trainingsveld en pupillenveld mag niet meer getraind worden en wedstrijden gespeeld worden. Trainen zal dan ook op het hoofdveld of veld 2 moeten plaats vinden.

Het hoofdveld zal hoogst waarschijnlijk binnenkort ook geheel op de schop gaan. De preciese datum is nog niet bekend, maar feit is dat het veld er maanden uit zal liggen en er een nieuwe mat in gaat komen. Naar verwachting een beter veld dan wat er nu ligt want daar kon de laatste tijd moeilijk goed voetbal op worden gespeeld.

Super Saturday
Op 27 mei is het tijd voor Super Saturday na afloop van de laatste competitiewedstrijd van Nagele 1 tegen Tollebeek 1. Met een nieuwe zanger, veel kipvleugels van Mats, een Rad en meer. Blokken dus in je agenda, tot dan!