JO12 gaat de zaal in!

31 december 2019 9:45

Het eerste halfjaar veldvoetbal van dit seizoen zit er weer op. Geëindigd op een mooie 3de plek! Wel van onderaf, maar wat maakt het uit. Zoals elk jaar wordt ook dit jaar weer in de zaal gevoetbald. Met een selectie van 12 personen, kunnen we dit jaar 2 zaalteams op de been brengen. Afgelopen zaterdag stonden er 3 wedstrijden op het programma. Naast de 2 afzonderlijke wedstrijden werd ook de kraker Nagele JO12-1 – Nagele JO12-2 gespeeld.

Team 2 begon als eerste tegen Tollebeek. De wedstrijd kwam al snel opgang met een goal van Tijn. Nagele werd weinig onder druk gezet en begon ook goed te voetballen wat enige tijd later resulteerde in de 2-0 van Sebas. Toen werd Tollebeek wakker. Tollebeek kreeg steeds meer de overhand en hier volgde ook de 2-1 uit. Het laatste gedeelte van de wedstrijd was Tollebeek beter en kreeg ook een aantal grote kansen. Gelukkig stond Menno daar die heel sterk aan het keepen was en voor de rest geen bal meer had doorgelaten. Tot vreugde van het publiek ging de zoemer en de eerste wedstrijd was gewonnen.

Na een wedstrijd rust moest Team 1 tegen Bant. Dit liep toch net iets anders af. Waar de eerste wedstrijd genoeg kansen gecreëerd werden was het de tweede wedstrijd vooral tegenhouden. De spaarzame kansen die er waren werden gemist en tot overmaat van ramp scoorde Bant vlak voor tijd de 0-1. Een schot dat bij iemand door de benen ging kwam precies in de hoek. De wedstrijd werd verloren met 0-1.

Gelukkig was daar nog de derby tussen Nagele JO12-1 – Nagele JO12-2. Bij de vorige wedstrijd van team 1 werd een echte spits gemist. Nadat de leider zijn scouts op pad had gestuurd werd tijdelijk Fedde van de JO11 gehuurd met optie tot koop. Hij kon de strijd aangaan met z’n broer wie de meeste goals kon maken in het onderlinge gevecht. Er vielen veel doelpunten in de wedstrijd, maar wie en in welke volgorde weet de schrijver niet meer. Wel weet hij nog een paar spaarzame momenten. Mark scoorde met een harde pegel in de hoek (zie foto) en Bart Jan scoorde met een mooie lob over de keeper. Uiteindelijk is het 2-5 geworden voor Team 2. Het publiek was zo enthousiast over de wedstrijd dat het nog wel een keer zo lang had mogen duren, maar helaas zat het er alweer op.

Met deze uitslagen heeft team 1 twee wedstrijden verloren en team 2 twee wedstrijden gewonnen. Op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar staan 6 wedstrijden op het programma, maar voor nu alvast de beste wensen!