Wederom winst voor Nagele in Tollebeek

5 september 2020 15:00

P. (Patrick) Dobma

Onbekend

Na het gelijke spel van vorige week in de eerste bekerwedstrijd, een thuiswedstrijd tegen Olympa´28 uit Hasselt speelde Nagele vandaag haar 2e bekerwedstrijd uit tegen Tollebeek. Het was geen wedstrijd voor de fijnproevers want het was geen al te hoogstaande wedstrijd. Tollebeek leek een duidelijke opdracht van haar trainer meegekregen te hebben, Nagele zo snel mogelijk vastzetten. Tollebeek zat er vanaf minuut 1 bovenop en Nagele had daar zeker het eerste half uur van de wedstrijd de nodige moeite mee. Tollebeek kreeg dan ook de eerste kansen en had na een half uur spelen zeker op voorsprong kunnen staan. Al in minuut 4 de eerste kans, maar Laurens Bloo weet nog net op tijd redding te brengen. In de 12e minuut een vrije trap van Tollebeek die door keeper Redmer Miedema onschadelijk wordt gemaakt. Een paar minuten later nog een kans voor Tollebeek, weer weet Redmer Miedema erger te voorkomen. Het blijft dan voorlopig dan ook nog 0-0. Nagele heeft met name moeite om van achteruit haar middenvelders te bereiken. In de 30e minuut wordt Emiel Krops de dupe van het onbesuisd inkomen van één van de Tollebeker spelers. In no time heeft hij een dikke enkel en moet hij geblesseerd het veld verlaten. Het herstel zou wel eens een aantal weken kunnen gaan duren. De energie die Tollebeek in het eerste half uur in de wedstrijd legt, begint haar allengs de eerste helft vordert toch een beetje op te breken. Nagele krijgt in de slotfase van de eerste helft wat meer vat op de wedstrijd. In de 35e minuut resulteert dat in een goede kans voor Jens Riks, maar een doelpunt levert dat niet op. De rust lijkt met een 0-0 stand aan te breken, maar in de laatste minuut van de eerste helft komt Nagele toch op een 0-1 voorsprong. Een corner van Jens Riks wordt door Sander Koene van dichtbij binnen getikt: 0-1. Nagele gaat met een 0-1 voorsprong de kleedkamer in, in de wetenschap dat het de laatste fase van de eerste helft duidelijk vat op de wedstrijd begon te krijgen.

Dat blijkt in de 2e helft ook het geval te zijn. Nagele is dan duidelijk de bovenliggende partij. Tollebeek krijgt het steeds moeilijker en heeft heel veel overtredingen nodig om het spel van Nagele te ontregelen. Nagele heeft de 2e helft veel meer balbezit dan Tollebeek, maar weet dit vooralsnog niet in doelpunten uit te drukken. Net voordat Nagele op een 0-2 voorsprong komt, krijgt Tollebeek zelfs nog een goede scoringskans, maar dit levert niet de gelijkmaker op. In minuut 59 komt Nagele dan toch op een 0-2 voorsprong. Keeper Bas Bouma van Tollebeek treuzelt te lang waardoor een attente Sander Koene vrije eenvoudig voor de 0-2 kan zorgen. Meer goals zouden er deze wedstrijd niet vallen. Tollebeek krijgt na deze 0-2 nog een aantal kansjes, maar weet niet te scoren. Nagele krijgt in de slotfase van de wedstrijd legio mogelijkheden om haar voorsprong te vergroten, maar laten we het netjes zeggen: het vizier stond bij de spelers die deze kansen kregen nog niet helemaal op scherp. Het zou bij 0-2 blijven. Hoewel er vandaag zeker niet groots werd gespeeld was de overwinning van Nagele wel verdiend. Volgende week staat de laatste bekerwedstrijd op het programma. Nagele speelt dan thuis tegen SVM dat vandaag gelijk speelde tegen Olympia ’28. Wil Nagele door gaan in de beker dan zal er volgende week gewonnen moeten worden. De wedstrijd in Nagele begint om 14: 30 uur.