Nagele bekert door na winst op SVM

SVM 1

Groep 2 07

12 september 2020 14:30

Onbekend

Nagele leverde afgelopen zaterdag een uitstekende prestatie door zich ten koste van SVM uit Marknesse te plaatsen voor de volgende bekerronde. Het zou deze middag een hele leuke wedstrijd worden waarvan het publiek tot de laatste minuut genoten heeft. Nagele spelend in de 5e klasse deed over de gehele wedstrijd gezien absoluut niet onder voor 3e klasser SVM.

De eerste deel van de eerste helft was Nagele de betere ploeg, maar de beste kansen waren voor SVM. Al in minuut 2 kreeg SVM haar eerste grote kans, maar dat leverde geen doelpunt op. In de 23e minuut kreeg SVM haar 2e grote kans toen Nagele fout inspeelde, maar de deze middag sterk keepende Redmer Miedema voorkwam erger. En in de 26e minuut voorkwam Redmer Miedema een doelpunt door een kopbal van dichtbij te keren. De beste kans voor Nagele kwam vreemd genoeg in de periode dat het veldspel van Nagele minder was dan dat van SVM. Na een goede combinatie zag aanvoerder Pim Withaar zijn inzet van dichtbij gekeerd worden door de keeper van SVM. Conclusie na 45 minuten, twee voetballende ploegen die qua veldspel uitstekend aan elkaar gewaagd waren, met SVM  als ploeg die de beste kansen kreeg.

Na rust zou het een echte wedstrijd worden. Het was geen seconde saai met hier en daar een paar hoogstandjes. Zonder andere goed spelende spelers tekort te doen, speelde aan Nageler zijde met name Thomas Koene een opvallende wedstrijd. Zijn directe tegenstander(s) , had/hadden een heel moeilijk middag want nagenoeg alles wat hij deze middag probeerde,  pakte goed uit. Zijn directe tegenstanders hadden hun handen meer dan vol aan hem. De eerste grote kans in de 2e helft was voor Nagele. Sander Koene zag een kopbal van dichtbij gekeerd worden door de keeper van SVM. In minuut 56 leek SVM op voorsprong te komen, maar met een laatste krachtinspanning wist Stijn Andela zicht van dichtbij nog net tussen de bal en een leeg doel te gooien. In de 62e minuut kwam Nagele op een 1-0 voorsprong. Een uitstekend aangesneden vrije trap van Jens Riks werd door Jeroen van der Vijgh binnen gekopt. Daarna werd de wedstrijd alleen maar leuker. Nagele bracht halverwege de 2e helft vrij kort achter elkaar een 3-tal wissels binnen de lijnen, wissels die allemaal uitstekende bleken in te vallen. SVM moest natuurlijk meer risico gaan nemen want zij hadden minimaal een gelijkspel nodig om verder te bekeren. Nagele kon natuurlijk naar hartenlust counteren. Over en weer kwamen er kansen. Sander Koene kreeg namens Nagele nog een 2-tal kansen. De eerste keer stond de keeper een doelpunt in de weg, de tweede keer verdween de bal in het zijnet. De grootste kans in de tweede helft was echter voor SVM. Van dichtbij werd een bijna “niet te missen kans” toch nog omgezet in een “gemiste kans”. In de slotfase  drong SVM nog aan, maar een echt als collectief sterk strijdend Nagele wist de 1-0 voorsprong toch over de streep te trekken. Een uitstekende prestatie in een wedstrijd waar het in grote getale aanwezig publiek tot aan minuut 90 van heeft genoten.

Volgende week begint Nagele aan de competitie. De eerste wedstrijd betreft een uitwedstrijd in en tegen Blokzijl. Nagele gaat na een goede voorbereiding en een goede bekercompetitie met veel vertrouwen aan de competitie beginnen. Hardop zal Nagele het niet zeggen, maar het zou toch echt zwaar tegenvallen als Nagele dit seizoen niet bij de bovenste ploegen gaat eindigen. Vergeleken met vorig seizoen zal Nagele vooral scherper moeten zijn tegen de ploegen in de onderste regionen. Juist tegen deze ploegen liet Nagele vorig jaar onnodig punten liggen. Dat mag Nagele zich dit jaar niet weer laten gebeuren.