JO13 wint met dubbele cijfers

Steenwijkerwold JO13-2

5 september 2020 9:30

Cupfighter Nagele velt Steenwijkerwold

Met een lichte blessure van Bryan achterwegen gelaten, waren alle jongens weer compleet. Compleet voor de volgende bekerhorde. Ditmaal tegen Steenwijkerwold, welke met 6-0 verloor van Nieuwschoot. Beide tegenstanders waren nieuw voor ons, daarom kon het zo maar zijn dat ook Steenwijkerwold sterker dan ons is. Vanaf minuut 1 daarom scherpte en goed samenspel. Het laatste gaf Koen keurig als antwoord op de vraag van Laurens wat er vorige week zo goed ging. Net als vandaag zullen we volgende week jongens op andere posities laten spelen.

Waar vorige week beide teams eerst aftasten, was Nagele vandaag direct de bovenliggende partij. “Zoals het hoort.” Pas in de 7e minuut kwam de openingstreffer. Voorstopper Rick kwam vrij in het middenveld, legde de bal klaar en vond buiten de zestien met een zondagsschot het dak van het doel: 1-0. Als verdediger kun je ook gewoon scoren bewijst hij. In de 9e minuut nam Axl een goede corner, precies op de hoofd van Tijn: 2-0. Excuseer me, daarna ging het zo snel dat ik de tijden van doelpunten niet meer kon bijhouden. De 3-0 kwam door een kopbal van Jurre, met als hoekschopnemer Job. Job was toen aan het swingen geblazen, want even later was hij met een dribbel enkele verdedigers te machtig en schoot zo de 4-0 binnen. De 5-0 was een schot rond de zestien van Tijn in de kruising. De 6-0 was opnieuw Tijn, ditmaal lekker van dichtbij. Bij de 7-0 schoot Jurre op de keeper en was Milan als de kippen bij om de bal in te tikken.

7-0 was de ruststand. Wat kun je dan als leiders zeggen… ga zo door! Uiteraard geven de jongens daar gehoor aan. Wat mooi was om te vertellen, waren de toejuichingen van het hele team in de rust voor de eenzame keeper Menno. Na de rust kon Sebas niet kiezen voor een voorzet of schot, het maakte niet uit want de bal kwam precies bij de tweede paal bij Job: 8-0. Even later haalde Job keurig de achterlijn en legde klaar voor Tristan: 9-0. Laurens en Sebastian wisten niet wat ze hoorden... TIEN TIEN TIEN riepen de Nagele supporters. Misschien Allard wel het meest, want het was Tristan die uit een corner de 10-0 maakte. Gelukkig gingen de jongens vrolijk verder. Van randje zestien was het Job die de 11-0 maakte. De 12-0 was een mooie voor Axl. Als verdediger ging hij mee met de hoekschop van Job, en kopte ook nog eens binnen. De mooiste van de wedstrijd, de kers op de taart, kwam van Cas. U moet weten dat hij veelvuldig als verdediger speelde, maar laatste kwartier als linksbuiten moest functioneren. Met een zondagsschot ging de bal mooi over de keeper: 13-0. Scheidsrechter Emiel vond het wel genoeg en floot af. In de laatste minuut mocht ‘man of the match’ keeper Menno zich nog in de spits begeven, voor de 0 gemaakte fouten.

Het hele team verdiende een pluim, ook de jongens die hierboven niet genoemd waren. Dus Jasper, Bart Jan, Sebas en Delano… bravo! Espel heeft 5-3 gewonnen van Nieuweschoot, waardoor Nagele aan een gelijkspel bij Nieuweschoot genoeg heeft om zich te plaatsen voor de knock-out fase van de beker. Als de jongens het antwoord van Koen weer opvolgen, wachten misschien wel weer 3 punten.