Nagele 2 ronde verder in beker

Ens 3

5 september 2020 14:30

Nagele 2 is een echte cupfighter

Nagele 2 bestaat komend seizoen uit van alles en nog wat. Wel is er een vaste garde. Deze bestaat uit leiders Harm Jan en Rutger, Bas Sellies, Bas Andela, Anton, Dave, Timo, Merlijn, Ricky, Ferry, Rens, Scott en Joury. Scott is overgekomen vanuit Tollebeek, Joury vanuit Kraggenburg. Op de donderdagavondshow wordt bekend welke spelers Nagele 2 komen aanvullen. Deze wedstrijd waren dat: Dennis, Sebastian, Wessel, Stijn, Cas en Koen. Afgelopen weken heeft Nagele al twee oefenwedstrijden gespeeld. Beide verloren, zowel tegen CVVO 4 als Nagele 3. Leiders Rutger en Harm Jan hadden de vrijdagavond lang nodig om tot een meesterplan te komen, want er was meteen sprake van knock-out fase in de beker.

Een daarvan is, onbetwiste aanvoerder Anton tot derde keeper te benoemen. Merlijn en Ricky waren afwezig. De tweede was van een hogere tactische keuze. Ferry op linksbuiten zetten, ongekend hoe hij snel de tegenstanders passeert. In het eerste halfuur ging het gelijk op, over en weer kwamen we via counters eruit of werden we gevaarlijk uit corners. Uit het niets kwam Ens op voorsprong, een steekballetje kwam nu wel aan bij de spits. Snoeihard ging de bal langs Anton. De laatste 10 à 15 minuten draaide de wedstrijd 180 graden om. Het ging lopen met Dennis, Dave en Koen voorin. Na goede combinatie tussen Koen en Dennis, was het Dennis die 1 op 1 de 1-1 maakte. Bij de 1-2 gaf Joury assist op de doorgebroken Dave, die glijdend de bal langs de keeper tikte. Even later was het opnieuw prijs. De sierlijke middenvelder Joury stoomde aan de rechterkant op, haalde ongeveer de achterlijn, legde terug op Koen. 1-3. Nagele 2 op voorsprong in de rust? Dat meen je toch niet? Blijkbaar dus wel.

Na de rust moest Nagele wel doorzetten om de volgende ronde inderdaad te bereiken zei Harm Jan. Laat de leider nou het voorbeeld geven, door Koen weg te sturen met een lange bal. Het schijnt dat bij hem de biertjes werken om zo snel te zijn, want hij was de verdediging en de keeper te snel af: 1-4. Vervolgens had Nagele de wedstrijd beslist, want Ens kreeg geen grote kansen meer. De 1-5 kwam zo’n 15 minuten later, toen Dennis en Koen opnieuw met elkaar kort ging passen. Nu was het Koen die kon afdrukken. Huh, Koen een hattrick? Ja he’s back on track! Joury had zich al bewezen met 2 assists, daar kan Scott dus niet achterblijven. Eerlijk is eerlijk, de selectie had de hele week geoefend op aandringen van Evert op voorzetten van de zijkant. Sebastian gaf zo’n voorzet op Scott, die voor zijn man kwam en de bal koelbloeding langs de keeper schoot: 1-6. Het was de laatste minuten uitspelen tot de kleine vreugde los kon barsten, ondertussen maakte Ens via een kopbal nog 2-6.

Na het eindsignaal kon de blijdschap thuis worden gevierd met spa goud en Nagele 1 die Tollebeek versloeg met 2-0. Zo werden dus beide buurtdorpen aan de kant geschoven. Nagele 2 gaat dus ook in de koker voor de volgende ronde, het schijnt dat er volgende week maandag op Eurosport geloot gaat worden. Harm Jan heeft al uitgesproken, liever geen Urk. Volgende week wacht de competitie, thuis tegen SVM 3. Laat nou net de bloedstollende wedstrijd Nagele 1 tegen SVM 1 daar achteraankomen. Dus mensen, kom kijken hoe Nagele 2 het voorbeeld aan Nagele 1 gaat geven om 12:30!