JO13 met speels gemak langs SVN '69

19 september 2020 10:00

K (Koen) Kooiker

Nagele geeft SVN '69 voetbalrondleing op eigen terrein

Vandaag waren alle 15 werknemers weer paraat voor een werkdag. Met name keeper Menno had er zin in vandaag. Hij zou tegen SVN’69 eindelijk weer eens werk aan de winkel hebben. SVN’69 heeft namelijk net als Nagele alle 3 bekerwedstrijden ruim gewonnen. 30 voor en 7 tegen. Dus via de nieuwsbrief van manager Laurens werden de werknemers kort voor aanvang erop geattendeerd. Klokslag 10.00 begon de werkdag op een groene vloer tussen 4 in beton gegoten hoekschoppalen.

Wederom. Wederom begon Nagele weer goed. Het ging als de wiedeweer. Het duurde even tot het veldoverwicht werd omgezet in doelpuntrijke kansen. Dat gebeurde in de 8e minuut waar de bal werd voorgezet op spits Tijn die de bal geplaatst in de zestien raak schoot: 0-1. We stonden al te kijken dat Nagele zo goed op stoom kwam en dat de 1-0 al vroeg viel was een meevaller, maar dat er na de aftrap meteen weer werd gescoord konden de aandeelhouders naast de kant niet geloven. Het was Tijn die in de 9e minuut 1 op 1 met de keeper, na een pass van Sebas, ging en inderdaad scoorde: 0-2. In de 13e minuut was het al jantje voor de tegenstander. Jurre ging aan de linkerkant op de achterlijn voor eigen succes, maar trof niet alleen de lat maar daardoor ook een meisje van de tegenpartij. Het was alsof cupido Jurre zijn pijlen gericht had op haar, want het meisje mocht trots naar huis met een doelpunt op zak. Door haar eigen doelpunt werd het 0-3. In de 25e minuut was het Tristan die met een goede sprint en het uitkappen van zijn tegenstander de bal panklaar kon leggen voor Tijn. Randje zestien ging de bal hoog over de keeper: 0-4. Dat betekend kaasje. Een uitspraak van Aad de Mos dat de wedstrijd figuurlijk gespeeld is.

De jongens kregen natuurlijk ook pauze in de kantine, waar zoals iedereen een kop theedrinkt om de werkdag te bespreken. Ook Nagele O13-1 kreeg naast de complimenten ook feedback, zoals dat met een mooi woord heet. In minuut 40 was het opnieuw raak. Tristan zette goed door en net binnen de zestien schoot hij rechtsonder bij de keeper voortreffelijk raak: 0-5. In de volgende 4 minuten was het Axl die 2 kansen miste waar je bij de koffieautomaat nog steeds over kan praten. Toch is het zijn mooie treffer in de 44e minuut dat blijft hangen, van 20 meter schoot hij de bal hoog over de keeper: 0-6. Maar dan… In de 46e minuut werd Jasper tot medewerker van de wedstrijd benoemd. De bal afpakken van de tegenstander en vervolgens de bal richting de kruising schieten was om van te genieten. Mooi doelpunt! Nagele was misschien iets te blij met de stand van zaken. De productiviteit van het team zakte namelijk in. In de 51e en 53e minuut kwam SVN’69 nog op het scorebord: 2-7.

Door deze knappe prestatie staan de jongens al vanaf de eerste wedstrijd bovenaan op basis van doelsaldo. De top bereiken is 1, op de top blijven is 2. Dus ook volgende wedstrijd moeten de jongens aan de bak. Aankomende zaterdag zijn de 15 toppers thuis te bewonderen. Om 9.30 tegen SC Genemuiden O13-4. Zij speelden 3-3 tegen Kuinre O13-1.