Genemuiden O13-4 aan de zegekar gebonden

SC Genemuiden JO13-4JM

26 september 2020 9:00

Onbekend

Vandaag begonnen we 9.00 stipt. Wederom met een voltallige selectie van 15 man, bravo! Met de zonneschijn op een nat veld werd er afgetrapt. Nagele begon niet overtuigend aan de wedstrijd. De eerste 5 minuten waren letterlijk kansloos. Wie zijn zinnen op de brilstand had gegokt kwam bedrogen uit. In de 7e minuut was het Tristan die vanaf 18 meter de bal ineens voor zich zag doemen. Op de pantoffel vloog de bal in het doel: 1-0. Het gaf Nagele de steun in de rug om door te zetten. Nagele kreeg pakweg in de 15e minuut dé kans via Tijn op 2-0, maar er werd te gehaast naast geschoten. Daarna was het aan de beurt aan Genemuiden, die voornamelijk aan hun rechterkant via ene ‘Wallie’ vaak gevaarlijk werd. De jongen met de mooie afro haar glipte een aantal keer voorbij. Rond de 20e minuut snoepte hij de bal van Rick af en kon zo zijn weg bewandelen naar Menno. Met alles wat Rick had probeerde hij Wallie eerlijk te stoppen. Wallie werd tot stilstand gebracht, maar Genemuiden kreeg er een penalty voor. Volgens toeschouwers terechte overtreding maar viel de speler buiten de zestien. Menno deed zijn best, maar de bal vond het net: 1-1. De hele eerste helft was Nagele niet als eerdere wedstrijden. De aansluiting was niet best, waardoor simpel tikken er simpelweg niet inzat de eerste helft.

De tweede helft met 4 nieuwe krachten kreeg Nagele letterlijk nieuwe vleugels. Jurre op linksbuiten en Koen op rechtsbuiten. De twee zorgden voor loopacties en gaven de verdediging van Genemuiden geen rust meer. Verder kwam stormram Cas erin en kreeg hij missie “Wallie” voor zijn rekening. Excuses voor Wallie, maar hij kwam er door Cas uiteindelijk niet meer aan de pas. Kort na rust, in de 31e minuut was Jurre die 1 op 1 met de keeper de 2-1 binnentikte. In de 34e minuut was het Koen die de bal plots voor zijn voeten kreeg.. BOEM: 3-1. Vervolgens was het Tijn die op dezelfde hoogte ook scoorde.. BOEM: 4-1. In de 43e minuut was het Jurre die binnen de zestien kon uithalen: 5-1. In de 50e minuut was he Jurre met zijn hattrick. 1 op 1 kwam hij met de keeper, na tussenkomst van de keeper ging de bal met keeper en al in het doel: 6-1. In de 55e minuut was het opnieuw Jurre met een binnengeschoten voorzet: 7-1.

Jurre vond het prima om de wedstrijdbal hier te laten, om zo de volgende thuiswedstrijden weer met deze heerlijke bal te spelen. Niet alleen Jurre, maar het hele team kreeg een compliment voor de 2e helft. Komende zaterdag wacht Alcides O13-2 uit om 8.45. We zullen zien of Nagele vroege vogels zijn of juist beren met winterslaap. Alcides heeft eerdere wedstrijden met 1-4 en 2-5 verloren. Het is de koploper tegen de nummer laatst. Als de jongens weer simpel tikken met elkaar, voorspel ik een mooie afloop.