Nagele in 2e helft langs Espel

26 september 2020 14:30

L. (Louwrens) Tolman

Onbekend

Na de 0-7 overwinning van vorige week uit bij Blokzijl speelde Nagele vandaag haar eerste thuiswedstrijd in deze competitie met Espel als tegenstander. Vorig seizoen speelde Nagele voor de competitie 1 keer tegen Espel. Nagele won toen wel, maar erg overtuigend was het toen zeker niet.

Met deze wedstrijd in het achterhoofd en het feit dat Espel haar 1e competitiewedstrijd thuis tegen Bakhuizen vorige week won, wist Nagele dat het van het begin af aan bij de les moest zijn. Nagele begon sterk want al in de 1e minuut kreeg Nagele een goede kans, maar Jasper Boekee zag zijn schot gekeerd worden door de keeper van Espel. In de beginfase was Nagele heer en meester en leek er geen vuiltje aan de lucht. Maar in de 6e minuut veranderde dat. Keeper Redmer Miedema verslikte zich in een terugspeelbal van laatste man Rick Bloo waardoor Espel eenvoudig de 0-1 kon laten aantekenen.

Gelukkig ging Nagele niet bij de pakken neer zitten en kreeg al snel kansen om langszij te komen. Sander Koene is in de 12e minuut net te laat om een harde voorzet van Jasper Boekee binnen te tikken, maar in minuut 13 is het wel raak als Sander Koene een vrije trap van Jens Riks in de rebound binnen schiet: 1-1. In de 17e minuut komt Nagele zelfs op een 2-1 voorsprong als Jeroen van der Vijgh zich binnen de 16 goed vrij speelt en beheerst voor 2-1 zorgt. Even later is het bijna 3-1 als Stijn Andela van ver buiten de 16 een kanonskogel richting de bovenhoek van het doel van Espel afvuurt. Via de keeper van Espel komt de bal op de paal.

In deze fase is Nagele veruit de bovenliggende partij, maar waar iedereen verwacht dat Nagele haar 2-1 voorsprong verder gaat uitbouwen komt Espel toch weel langszij. En weer is het een presentje van Nagele. Nu speelt Stijn Andela te kort terug op keeper Redmer Miedema. Eén van de spelers van Espel kan er tussen komen en vanuit een moeilijke hoek schiet hij Espel weer langs Nagele: 2-2. Na deze gelijkmaker is Nagele een beetje van slag en het laatste kwartier van de 1e helft is Espel zeker gelijkwaardig aan Nagele. Met een 2-2- stand worden de kleedkamers opgezocht.

Na rust begint Nagele heel sterk en komt al in de 46e minuut op een 2-1 voorsprong als Jeroen van der Vijgh zijn 2e goal van deze middag maakt. Hij speelt zich binnen de 16 goed vrij en schiet met zijn linkerbeen de bal in de verste hoek: 3-2. In de 57e minuut wordt het 4-2 voor Nagele als Sander Koene een wegens hands gegeven penalty beheerst inschiet. In de 60e minuut wordt het zelfs 5-2. Een mooie pass van de vandaag weer sterk spelende Okke de Jonge komt bij Sander Koene die fraai binnenschiet: 5-2. Nagele gaat hierna wisselen. Laurens Bloo, Thomas Koene en Jasper Boekee verlaten het veld en Remon Kappers, Dennis Koene en Matthijs Koene komen binnen de lijnen. Maar de wedstrijd blijkt achteraf dan al gespeeld te zijn. Espel is niet echt meer bij machte om het Nagele moeilijk te maken terwijl Nagele zelf ook niet echt meer aandringt. De 5-2 voorsprong wordt dan ook de eindstand. Een met vlagen uitstekend voetballend Nagele is de competitie sterk begonnen. Deze 2 overwinningen geven natuurlijk een boost aan het zelfvertrouwen van de V.V. Nagele. Volgende week moet deze sterke competitiestart een vervolg krijgen als Nagele Mulier uit Witmarsum op bezoek krijgt. Ook dan begint de wedstrijd om 14: 30 uur.