Nagele start met ruime winst in Blokzijl

Blokzijl 1

5e klasse A

19 september 2020 15:00

Onbekend

Nagele is de competitie begonnen met een 0-7 overwinning uit bij Blokzijl. Al snel werd duidelijk dat het krachtsverschil deze middag erg groot was. Nagele begon sterk en had binnen 5 minuten met 2-0 voor kunnen en moeten staan, maar de keeper van Blokzijl en de lat stonden doelpunten in de weg. De ijzersterke openingsfase kreeg niet het vervolg waar je als Nagele supporter op hoopt. Nagele had wel het beste van het spel, maar het zou toch nog tot de 30e minuut duren voordat Nagele door Sander Koene op een 0-1 voorsprong kwam. Gelukkig voor Nagele maakte Jasper Boekee kort hierna meteen de 0-2. Vlak voor rust kreeg Blokzijl nog een hele goede kans door een foutje in de defensie van Nagele, maar de bal die het doel in leek te gaan werd door één van de aanvallers van Blokzijl voor de zekerheid nog aangeraakt waardoor het buitenspel was. In de tegenaanval, op slag van rust, werd het 0-3. Een harde voorzet van Jasper Boekee werd door één van de verdedigers van Blokzijl  snoeihard en onhoudbaar in de bovenhoek geschoten.

Na rust zou het nooit meer een wedstrijd worden. Nagele liep uiteindelijk eenvoudig uit naar 0-7 en dubbele cijfers waren zeker mogelijk geweest. Doelpuntenmakers in de 2e helft waren Okke de Jonge, Jeroen van der Vijgh, Laurens Bloo en Matthijs Koene. De goal van Matthijs Koene was veruit de mooiste goal van de wedstrijd. Zonder geweldig te voetballen behaalde Nagele een wel heel eenvoudige overwinning. Volgende week zal het zwaarder worden. Dan komt Espel op bezoek. Espel won haar eerste wedstrijd thuis tegen Bakhuizen met 3-1.