Wie brengt de O13-trein een halt toe?

Nieuweschoot JO13-1G

Nagele JO13-1JM

12 september 2020 11:30

Onbekend

Klokslag 11.30 begon de derde bekerwedstrijd. Station Heerenveen, perron Nieuweschoot. Enigszins laat voor O13-bregrippen, het betekende een tijdelijke leiderswissel. Allard en Peter namen het laatste kwartier het stokje van Laurens, Sebastian en Sander over. Zo waren ze op tijd voor hun eigen wedstrijd. Later hier meer over.

Dan de wedstrijd zelf, waar de jongens weer op verschillende posities moesten speelden. Wederom werd er goed begonnen. De kansen kwamen er vanaf minuut 1. Zo zag Axl zijn schot uiteenspatten op de lat en miste Delano nog net het vizier om te scoren. Na 5 minuten kwam dan toch de verdiende 0-1. Na een goede actie van Tristan en Jurre kwam de bal uit bij linksbuiten Delano. Na goed doorzetten ging de bal nu wel het doel in. Nieuweschoot deed wel mee. Ze wilde er gevaarlijk uitkomen met snelle voorhoedespelers, maar hadden even niet gerekend op Koen, Bart Jan en Cas die als het ware een beschermlaag voor Menno vormden. Sporadisch kreeg Menno de bal bij zich. Zo bleef Nagele dus de betere en zetten ze onbedoeld hoge druk bij de tegenstander. Dat leidde er toen dat de keeper moeilijk een medespeler kon vinden met uitrappen. Na zo’n uittrap kwam de bal voor de voeten van Sebas die de bal op hele fraaie wijze over de keeper schoot: 0-2. Even later was het opnieuw Sebas die met een schuiver de bal in de verre hoek schoot: 0-3. Nagele was vandaag zeker niet slecht, maar het was meer wisselvalliger. Ene keer een geoliede trein, een andere keer was het een gehaperde trein. Nieuweschoot kwam kort voor rust nog wel 1 op 1 met Menno, maar door het goed terug rennen van Koen, schoot de tegenstander randje zestien al en was de bal een prooi voor Menno.

Na de rust was Nagele wederom de betere, maar creëerden niet legio aan kansen. Een schot van Bryan werd wel knap uit de bovenhoek getikt. Zo denderde de wedstrijd door tot aan de 45e minuut, waarin de leiderswissel plaats vonden. We reden net achter het veld van Nieuweschoot met de auto, toen de berichtenstroom van Peter opgang kwam. Er mocht dan geen druppel uit de wolken vallen, toch regenen het Nagele-doelpunten. De berichten kwamen binnen als warme broodjes, zullen we maar zeggen. Als eerste was het Koen die de bal in het net schoot. Vervolgens was het een mooi afstandsschot van Rick die om de oren van de keeper vloog. Daarna was het de beurt aan Axl met een mooi schot. Als laatste maakte Rick de 0-7.

Door deze riante overwinning scoorden Nagele O13-1 25 keer en kreeg er maar 1 tegen. Er werd 9 punten uit 3 wedstrijden gehaald wat resulteerde in plaatsing voor de knock-out fase. We hopen dat de uitzending op Eurosport uitgezonden wordt, met mooie Champions League balletjes waarin Zinédine Zidane de bal van Nagele O13 eruit pakt en weet te koppelen aan een tegenstander. Laurens Bloo heeft liever geen Urk, Sander heeft de voorkeur aan een thuiswedstrijd en Sebastian hoopt op een mooie wedstrijdtijd zodat er veel publiek kan komen kijken! Komende zaterdag wacht de eerste competitiewedstrijd tegen SVN’69 O13-1. Om 10:00 in Nijeveen. Houd de 9292-app goed in de gaten, waar de Nagele O13-trein volgende keer weer beland!